Αλέξης Γεωργούλης – Όταν μιλούσε για ασταθή προσωπική ζωή και καταστροφικούς έρωτες

342

gewrgoulis_mak3

«Πώς γίνεται να μου δίνεις την ψυχή και το σώμα σου, να το καταστρέφω και εσύ να πρέπει να κυκλοφορείς με αυτό;» έλεγε για την κακοποίηση

Είναι σχεδόν ειρωνικό ο άνθρωπος που σε κάθε του ζωντανή ή μη συνομιλία τασσόταν υπέρ των δικαιωμάτων των γυναικών και κατά της κακοποίησης, να πρωταγωνιστεί αυτή τη στιγμή στον ρόλο ακριβώς και στο δράμα που, με τόσο σθένος, καταδίκαζε: «Πώς γίνεται να μου δίνεις την ψυχή και το σώμα σου, να το καταστρέφω και εσύ να πρέπει να κυκλοφορείς με αυτό;» έλεγε χαρακτηριστικά ο Αλέξης Γεωργούλης σε σχετικό podcast, όπου είχε κληθεί από τη Μαρία Σολωμού, έναν από τους μεγάλους του έρωτες, αναφερόμενος στο θέμα της κακοποίησης.

Στην προσπάθειά του μάλιστα να υπερασπιστεί το δικαίωμα όχι μόνο των γυναικών σε μια σχέση αλλά και των ηθοποιών που υφίστανται σχετική πίεση από τους σκηνοθέτες ή τους συναδέλφους στο πλατό, υποστήριζε πως είναι απαραίτητο να συσταθεί ένας «κώδικας εχεμύθειας», όπως στην Αμερική όπου θα καταγράφονται ανάλογα περιστατικά.

Μιλούσε, μάλιστα, χαρακτηριστικά για περιπτώσεις βαρβαρότητας εκ μέρους των ανδρών αλλά και για «διαστροφές που δεν μπορούμε να επιτρέπουμε να βγαίνουν στον καθένα. Οι συμπεριφορές οφείλουν να είναι πιο ανθρώπινες», όπως χαρακτηριστικά τόνιζε. Το πιο αδιανόητο, όμως, από όλα είναι οι δημόσιες του αναρτήσεις κατά της βίας των γυναικών στο Instagram: «Η βία κατά των γυναικών είναι μία επαίσχυντη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Δεν κάνει διαχωρισμό μεταξύ συνόρων, πολιτισμών ή πλούτου» έγραφε χαρακτηριστικά καταλήγοντας πως «ο όρος βία κατά των γυναικών» περιλαμβάνει κάθε πράξη βίας που στηρίζεται στο φύλο και έχει ως αποτέλεσμα ή είναι δυνατό να έχει ως αποτέλεσμα, την σωματική, σεξουαλική ή ψυχολογική βλάβη ή πόνο για τις γυναίκες, συμπεριλαμβανομένων των απειλών τέτοιων πράξεων, τον εξαναγκασμό ή την αυθαίρετη στέρηση της ελευθερίας είτε αυτό προκύπτει στην δημόσια είτε στην ιδιωτική ζωή.

Προφανώς η βία την οποία καταδίκαζε από όπου και αν προέρχεται δεν αφορούσε την πιο «αντιφατική» πλευρά του εαυτού του, όπως την περιέγραφε ή τέλος πάντων τα σκοτάδια με τα οποία όριζε τον έρωτα, στον οποίο ο διάσημος πρωταγωνιστής έλεγε ότι επιστρέφει με δριμύτητα αλλά όχι με την ανάγκη σταθερότητας.

Ο ίδιος παραδεχόταν ότι είχε ασταθή προσωπική ζωή, πως οι περιστασιακές σχέσεις είχαν να κάνουν με τις διαρκείς μετακινήσεις που έκανε στη ζωή του, από την Ελλάδα στην Αμερική και αντίστροφα ή τους διαφορετικούς τόπους, τους οποίους άλλαζε αναγκαστικά, για τα διάφορα γυρίσματα. Γιατί, σε αντίθεση με άλλους ηθοποιούς που έκαναν πρώτα καριέρα στο θέατρο, ο Αλέξης Γεωργούλης μετά από σύντομα περάσματα σε ταινίες μικρού μήκους, ή τη συμμετοχή του στη «Φούσκα» του Νίκου Περάκη ή το «Κουράστηκα να σκοτώνω τους αγαπητικούς σου» του Νίκου Παναγιωτόπουλου στο σινεμά, βρέθηκε να κάνει από νωρίς επιτυχίες στην τηλεόραση. Η επιτυχία ήρθε, μάλιστα, πολύ γρήγορα, από το 2001 με τη συμμετοχή του στο «Είσαι το ταίρι μου» ενώ ακολούθησε το «Όνειρο ήταν» της Μιρέλλας Παπαοικονόμου.

Σε μια εποχή που ακόμα δεν είχε καν διανοηθεί ότι κάποτε θα κατέληγε να ασχοληθεί με την πολιτική και να γίνει ευρωβουλευτής του Σύριζα βρέθηκε να πρωταγωνιστεί σε διαφορετικά σήριαλ όπως η «Κινούμενη Άμμος», όπου έγραψε το σενάριο-η σειρά που τον έκανε πλούσιο ή αργότερα το «Ένα Μήνας και Κάτι». Μετά το «Είσαι το Ταίρι του» οι ρόλοι που ερμήνευε ήταν λίγο πολύ παραλλαγές στο ίδιο μοτίβο: ένας τηλεοπτικός Δον Ζουαν με ιδιαίτερες ευαισθησίες, δηλαδή ένα προφίλ που εξακολουθούσε μέχρι πρότινος να εφαρμόζει με ιδιαίτερη πιστότητα στην προσωπική του ζωή.

Πρόκειται για μια καλά φροντισμένη-ή μήπως στημένη; βιτρίνα-που φρόντιζε να τροφοδοτεί με διάφορες δημόσιες δηλώσεις για το ότι ποτέ δεν εκμεταλλεύτηκε την αναγνωρισιμότητά του ή την εμφάνισή του παρά μόνο οικονομικά (!). Ενδεχομένως βέβαια τέτοιου τύπου παραδοχές όπως «δεν το πήρα ποτέ πάνω μου ότι είμαι sex symbol αλλά απλώς το εκμεταλλεύτηκα στην τιμή για έναν ρόλο», μάλλον επιδεικνύουν παραπάνω δόσεις αλαζονείας, από όσες αρνούνται. Οι δε προφανείς ασυνταξίες στη διατύπωση ο ίδιος έλεγε ότι σχετίζονταν με μια δυσλεξία που είχε από μικρός αλλά που δεν διαγνώστηκε εγκαίρως ώστε να μπορέσει να διορθωθεί. Απλώς αυτές τον εμποδίζουν ώστε να μπορεί να γράψει ένα κείμενο με ορθογραφική συνέπεια αλλά μάλλον δεν τον απέτρεψαν από το να ακολουθήσει την καριέρα Ευρωβουλευτή ή να περάσει στο Πολυτεχνείο. Πάντως, ποτέ δεν παραδέχτηκε κάποιο λάθος του ή έλεγε ότι μετάνιωσε για κάτι. Η μόνη λάθος επιλογή που παραδεχόταν ήταν ότι έσπευσε το δηλώσει στο μηχανογραφικό το Πολυτεχνείο και όχι το Μαθηματικό ή Φυσικό, που θα τον βοηθούσαν να γίνει καθηγητής (!) ώστε να έχει επαγγελματική αποκατάσταση. Από την άλλη βέβαια παραδεχόταν πως αν δεν περνούσε στο Πολυτεχνείο και αν δεν καταλάβαινε πόσο πολύ ξένη του είναι η σχολή, δεν θα αποφάσιζε ποτέ να ακολουθήσει το επάγγελμα του ηθοποιού, κάτι που μάλλον προέκυψε από τύχη και όχι από μια μεγάλη απόφαση.

Οι διαφορετικοί έρωτες και οι φήμες

Στη δραματική σχολή του Βασίλη Διαμαντόπουλου, όπου βρέθηκε σχεδόν από τύχη, στα 22 του χρόνια γνώρισε τη Μαρία Σολωμού με την οποία είχε έναν έντονο δεσμό, στα πρώτα βήματα της κοινής, σχεδόν, καριέρας τους. Ο ίδιος έλεγε σε συνέντευξή του ότι τη γνώρισε, για πρώτη φορά, όταν την είδε να κάθεται σε ένα παγκάκι και να διαβάζει Ισπανικά και χρειάστηκε και άλλη συνάντηση, στο μπαρ όπου δούλευε παράλληλα για να πειστεί εκείνη να βγει μαζί του. Η Σολωμού είναι μια από τις λίγες περιπτώσεις πρώην συντρόφων που έχουν παραδεχθεί δημόσια τοn δεσμό-σε αντίθεση με την Τόνια Σωτηροπούλου, η οποία δεν παραδέχτηκε ποτέ ότι υπήρξαν ζευγάρι, παρότι διάφοροι φίλοι έχουν υποστηρίξει το αντίθετο. Οι φήμες θέλουν τη Μαρία Σολωμού να ξεπερνά εύκολα τον νεανικό έρωτα με τον μοιραίο ηθοποιό που είχε σκοπό να γίνει εκτός από διάσημος ηθοποιός και τραγουδιστής και σαξοφωνίστας-σε αντίθεση με την Κατερίνα Παπουτσάκη, που λένε πως δεν ήταν το ίδιο ψύχραιμη με τις απιστίες του Γεωργούλη.

Ανάμεσα στους δεσμούς του, πολλοί του καταλογίζουν την καλή φίλη της Εύης Καιλή, Νάνσυ καθώς και μια Βρετανίδα ηθοποιό, την οποία γνώρισε στα πλατώ της πετυχημένης βρετανικής σειράς του ITV «Ντάρελς» με θέμα την οικογένεια των συγγραφέων που έζησαν λίγο πριν τον Β’ Παγκόσμιο στην Κέρκυρα. Ήταν η σειρά που τον βοήθησε, μετά τον «Γάμο Αλά Ελληνικά», στο τρίτο μέρος του οποίου συμμετέχει ενεργά και το οποίο κάνει γυρίσματα στην Ελλάδα, να ανοιχτεί προς την ξένη αγορά με τη βοήθεια της φίλης του Νία Βαρδάλος (κανείς, βέβαια, δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα, μετά τις τελευταίες εξελίξεις αν αυτή η συνεργασία θα έχει συνέχεια). Στο παρελθόν ο διάσημος ηθοποιός και πρώην Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ έχει θεαθεί να βγαίνει με διάφορα γνωστά μοντέλα ενώ πολλές φορές έχει αναγκαστεί να μεταμφιεσθεί (!) όπως έχει παραδεχθεί ο ίδιος, προκειμένου να μείνει απαρατήρητος. Από τους πρόσφατους, διαφορετικούς δεσμούς του 48χρονου ηθοποιού η πιο γνωστή είναι η νεαρή κόρη του Μιχάλη Μητρούση, Μαρίλια Μητρούση. Η 25χρονη σήμερα ηθοποιός έβγαινε με τον ηθοποιό τον καιρό που πρωταγωνιστούσε στην παράσταση τη Μιμής Ντενίση «Κι από Σμύρνη Σαλονίκη».

Τι δήλωνε για τον έρωτα

Ο ίδιος, πάντως, ήταν πάντοτε λαλίστατος για τον έρωτα, χωρίς να κρύβει  ότι ποτέ δεν υπήρξε από τους πιο σταθερούς στη σχέση του. Ομολογούσε, πάντως, ότι είχε ερωτευθεί πραγματικά μόνο τρεις φορές στη ζωή του, μια συμμαθήτριά του από το σχολείο στη Λάρισα, από όπου έλεγε ότι είχε τις καλύτερες αναμνήσεις. «Γενικά αυτά που με πειράζουν είναι συναισθηματικά πράγματα, που χτυπάνε στην καρδιά και μένουν σαν μία ανάμνηση για πάντα» έλεγε σε μια από τις συνεντεύξεις του.

«Όλα τα άλλα τα πειράγματα εξαφανίζονται. Αυτό που με κάνει να πιστεύω είναι ότι δίνω περισσότερη έμφαση στο τι αισθάνομαι σαν άνθρωπος παρά στο τι σκέφτομαι και βάζω σαν πρόγραμμα». Ομολογούσε, βέβαια, ότι είχε βιώσει ‘καταστροφικά’ αισθήματα στον έρωτα αλλά κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι αυτά ενείχαν και βίαιες αποχρώσεις και μάλιστα με θύματα γυναίκες. «Θα μιλήσω λοιπόν για τα ερωτικά πειράγματα που φτάνουν στο σημείο που πιστεύεις ότι είναι καταστροφικά, ότι τελειώνει ο κόσμος. Δεν ένιωσα ποτέ τέτοια ένταση ούτε στο κομμάτι της υγείας. Στο ένα ατύχημα νόμιζα ότι “φεύγω”. Ούτε τότε όμως δεν ένιωσα τέτοια ένταση, ενώ νόμιζα ότι “φεύγω”, τέλος η ζωή εδώ. Ο έρωτας είναι χειρότερος. Όταν βλέπω ερωτευμένους και βλέπω ότι γίνεται ένα “ατύχημα ασυνεννοησίας”, θεωρώ ότι δικαιολογείται οτιδήποτε κι αν κάνεις» έλεγε χαρακτηριστικά σε μια από τις πλείστες τηλεοπτικές του εμφανίσεις. Παραδεχόταν, ωστόσο, ότι δεν δεχόταν εύκολα την απόρριψη αφού τον έκανε να νιώθει «Σαν το παιδί που ζητάει παγωτό και δεν του δίνουμε και κλαίει συνέχεια μέχρι να του περάσει».

Όσο για το ατύχημα στο οποίο αναφερόταν ήταν ιδιαίτερα σοβαρό και τον έκανε να χάσει τη σπλήνα του εμφανίζοντας μια ευαισθησία απαγορευτική στην έντονη άσκηση-αλλά προφανώς όχι στις παρεκτροπές. Ήταν το ένα από τα δυο πολύ σοβαρά τροχαία που είχε στο παρελθόν: στο δεύτερο σώθηκε από θαύμα αφού είχε εμφανίσει εσωτερική αιμορραγία και είχε μείνει για καιρό στην εντατική. Ποτέ, όμως, δεν έπαψε να τρέχει με τη μηχανή του, ακόμα και σήμερα, όπως και να ζει επικινδύνως. Το πρόβλημα, όμως, φαίνεται να ξεκινά όταν αυτός ο κίνδυνος επεκτείνεται και σε άλλους ανθρώπους και σε αδιανόητα βίαιες πράξεις που μένουν να αποδειχθούν αν είναι ποινικά κολάσιμες. Το σίγουρο είναι ότι το κατηγορητήριο δεν δείχνει να είναι απλό, όπως και οι πολλαπλές, σκοτεινές όψεις του διάσημου πρωταγωνιστή και πλέον τέως Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ.