Τουρισμός: Καιρός, τιμές και πολυκοσμία τα τρία βασικά κριτήρια

4188

Τουρισμός: Καιρός, τιμές και πολυκοσμία τα τρία βασικά κριτήρια

Περισσότεροι από τα δύο τρίτα σχεδιάζουν αποδράσεις την άνοιξη και τις αρχές του καλοκαιριού, πριν από τον μήνα αιχμής που είναι ο Αύγουστος

Η έλλειψη πολυκοσμίας είναι πλέον πολύ ψηλά στις προτεραιότητες των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν φέτος διακοπές και για αυτόν τον λόγο οι δύο στους τρεις δηλώνουν ότι θα προτιμήσουν το τέλος της άνοιξης και τις αρχές του καλοκαιριού – σίγουρα όχι τον Αύγουστο, όπως τουλάχιστον υποστηρίζουν.

Σε αυτό βοηθά και ο ζεστός για την εποχή καιρός, όταν μάλιστα σε ορισμένες χώρες όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία οι θερμοκρασίες για τους μήνες αυτούς αναμένεται να είναι αρκετά πιο υψηλές σε σύγκριση με προηγούμενα χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Από το Αγκίστρι ως τη Χάλκη – Νησιά του Αιγαίου για διακοπές χωρίς αυτοκίνητο

Αυτό προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών (European Travel Commission). Ηπολυκοσμίαέρχεται τρίτη στη σειρά των πιο σημαντικών παραγόντων για να αποφασίσει κανείς για τις διακοπές του, αναφέρεται.

Ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι οι καιρικές συνθήκες και ο δεύτερος πιο σημαντικός είναι οι καλές οικονομικές προσφορές – πακέτα για διακοπές. Πρόκειται για τα κριτήρια που αναφέρονται από τους υποψήφιους ταξιδιώτες στην ερώτηση «Ποια κριτήρια θα παίξουν τον πιο σημαντικό ρόλο στην επιλογή του επόμενου προορισμού σας;». Ειδικά μετά την άρση των περιορισμών για την πανδημία σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Πλέον, περισσότεροι από τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων σχεδιάζουν να πάνε διακοπές την άνοιξη και τις αρχές του καλοκαιριού, πριν από τον μήνα αιχμής που είναι ο Αύγουστος, σύμφωνα με την έκθεση του ETC που δημοσιεύθηκε στις 13 Απριλίου και παρουσίασε χθες τοBloomberg. Τα δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν τον Μάρτιο του 2023 με συμμετέχοντες από 10 μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένων της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας, αναφέρεται.

Η έκθεση

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η έκθεση, «φέτος, περισσότεροι Ευρωπαίοι προγραμματίζουν αποδράσεις για την άνοιξη και τις αρχές του καλοκαιριού.Σχεδόν το 30% των ταξιδιωτών δήλωσε ότι σκοπεύει να κάνει μία διανυκτέρευση μεταξύ Απριλίου και Μαΐου, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 6% σε σχέση με το 2022. Επιπλέον, το 40% των ερωτηθέντων σκέφτεται να ταξιδέψει από τις αρχές έως τα μέσα του καλοκαιριού (Ιούνιος έως Ιούλιος).

Αντίθετα, μόνο το 23% αναμένει να πραγματοποιήσει ταξίδια τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, σημειώνοντας σημαντική πτώση 9% από πέρυσι.Αυτή η αλλαγή στα εποχικά ταξιδιωτικά μοτίβα μπορεί να αντανακλά την αυξανόμενη επιθυμία να αποφευχθούν οι περίοδοι αιχμής και τα κύματα καύσωνα.Επιπλέον, φαίνεται ότι πολλοί Ευρωπαίοι προγραμματίζουν πολλαπλά ταξίδια μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου 2023. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 59% των ερωτηθέντων θα κάνει περισσότερα από ένα ταξίδια τους επόμενους μήνες, με το 35% να σχεδιάζει να ταξιδέψει δύο φορές και ένα άλλο 24% να κατευθύνεται σε τρεις ήπερισσότερες αποδράσεις.Συγκριτικά, το 31% θα κάνει μόνο ένα ταξίδι την ίδια περίοδο», σημειώνεται.

Ο καιρός

Στελέχη της διεθνούς ταξιδιωτικής αγοράς αναφέρουν ότι μετά την πανδημία οι Ευρωπαίοι αρχίζουν να στρέφονται ξανά προς το μοτίβο ταξιδιών στη λεγόμενη μέση σεζόν. Μάλιστα οι ερευνητές του ETC πιστεύουν ότι η τάση θα συνεχίσει να αυξάνεται. Από την πλευρά τους τα κράτη – μέλη της ΕΕ έχουν ενθαρρύνει τέτοια μετατόπιση στον τουρισμό προσφέροντας διαφορετικές τουριστικές περιοχές και δραστηριότητες όλο τον χρόνο, λένε οι ίδιες πηγές.

Επίσης στην έρευνα του ευρωπαϊκού προγραμματισμού για καλοκαιρινές διακοπές υπάρχει κι ένα ακόμη στοιχείο. Περίπου το 7% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι λαμβάνει υπόψη του τα ακραία καιρικά φαινόμενα, οπότε εκτιμάται ότι αρκετοί μπορεί να αποφεύγουν επίσης να πάνε διακοπές Ιούλιο ή Αύγουστο λόγω υψηλών θερμοκρασιών – με βάση τα περσινά δεδομένα τουλάχιστον.

Οι απαντήσεις αυτές ήδη καταγράφονται ύστερα από έναν από τους θερμότερους χειμώνες που έχουν καταγραφεί στην Ευρώπη. Για πρώτη φορά, η κλιματική αλλαγή έχει αντίκτυπο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων σχετικά με τα ταξίδια και τις διακοπές, λένε πηγές τουBloomberg.