Categories: YγείαΕλλάδα

Αυτοάνοσα: Aυτή είναι η διατροφή που μειώνει το οξειδωτικό στρες

Οι θεωρίες για τα αίτια ενός αυτοάνοσου μπορεί να είναι, εκτός από τα γονίδια, το περιβάλλον, η υπερβολική υγιεινή ενώ οι επιστήμονες έχουν ρίξει φως στο μικροβίωμα του εντέρου, το οποίο έχει επίσης συνδεθεί τα τελευταία χρόνια με χρόνια φλεγμονή, μεταβολικές παθήσεις και αυτοάνοσα, ανέφερε η κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος με μεταπτυχιακή εξειδίκευση στα αυτοάνοσα νοσήματα Δέσποινα Μαρσέλου στο πλαίσιο της συμμετοχής της στην πρώτη Vegan Ιατρική Ημερίδα που διοργανώθηκε από την “A promise to animals”.

H έλλειψη ποιας βιταμίνης προκαλεί στυτική δυσλειτουργία;

Πιο επίφοβα για εμφάνιση αυτοάνοσων νοσημάτων είναι τα άτομα που παρουσιάζουν δυσβίωση στο έντερο, η οποία μπορεί να έχει προκληθεί από τη δυτικοευρωπαϊκή διατροφή (επεξεργασμένα προϊόντα, ζάχαρη, υψηλή κατανάλωση κόκκινου κρέατος και ζωικών παραγόντων λιγότερες φυτικές ίνες) ενώ η κετογονική διατροφή, μια διατροφή υψηλή σε ζωικές πρωτεΐνες που χρησιμοποιείται ευρέως για απώλεια βάρους, ρύθμιση διαβήτη και αυτοάνοσα, σύμφωνα με τελευταία επισκόπηση δημιουργεί αρνητικές αλλαγές στην ταξινόμηση και τον πλούτο των εντερικών μικροβίων.

Μπορεί μία γυναίκα να είναι έγκυος και να έχει κανονικά περίοδο; Τι απαντά ο γυναικολόγος Δημήτρης Ζολώτας

Οι φλεγμονώδεις ασθένειες, ανέφερε, μπορεί να πυροδοτήσουν τον καρκίνο, τον εκφυλισμό και την αυτοανοσία και συνδέονται στενά με το οξειδωτικό στρες. Επιπλέον, τα αυτοάνοσα νοσήματα αποτελούν ισχυρό ανεξάρτητο παράγοντα κινδύνου για αθηρωματική καρδιαγγειακή νόσο γι’ αυτό και ακριβώς το λόγο είναι σημαντικό ο ασθενής να αντιμετωπίζεται σφαιρικά.

Η διατροφή που φυσικά φαίνεται να υπερισχύει σε αντιφλεγμονώδη δράση είναι η κατά βάση φυτοφαγική αφού οι πολυφαινόλες, τα αντιοξειδωτικά και η πληθώρα φυτικών ινών μειώνουν το ρίσκο για οξειδωτικό στρες, υποστηρίζουν το εντερικό μικροβιώμα και κατευνάζουν τη φλεγμονή. Υπενθυμίζεται ότι από τις διατροφικές συνήθειες 20.000 ανδρών και γυναικών που κατοικούν στις μπλε ζώνες, ήταν οι φυτοφαγικές τροφές που επέφεραν οφέλη στην υγεία και όχι τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης.

Σύμφωνα με άλλες μελέτες, μια κατά βάση φυτοφαγική διατροφή συνδυαστικά με νηστειοθεραπεία είναι ιδιαίτερα βοηθητική για ασθενείς με ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Σε ότι αφορά την πολλαπλή σκλήρυνση, το πρωτοποριακό πρόγραμμα που έχει αναπτύξει ο νευρολόγος Jelinek «Ξεπερνώντας την Πολλαπλή Σκλήρυνση» δείχνει ότι η κατανάλωση κορεσμένου λίπους και γαλακτοκομικών εμφανίζουν την ισχυρότερη συσχέτιση με την εξέλιξη της αναπηρίας, αναφέρει η κ. Μαρσέλου.

Υπάρχουν case studies όπου ασθενείς με ελκώδη κολίτιδα μπήκαν σε ύφεση ή και διέκοψαν την φαρμακευτική αγωγή με ειδικό πρωτόκολλο φυτοφαγίας συντονισμένο από την Δ. Μαρσέλου, τα οποία αναμένεται να δημοσιευτούν στο έγκριτο περιοδικό American Journal of Lifestyle Medicine με την συμμετοχή της Shireen Kassam, ιατρού και επίτιμης λέκτορος του Kings College.

Διαβάστε περισσότερα στο kontasou.com 

Recent Posts

Ειδήσεις σε 1 λεπτό- Δείτε video

Δείτε το video     View this post on Instagram   A post shared by…

Άννα Φάρις: Η σπάνια αναφορά στον Κρις Πρατ χρόνια μετά το διαζύγιό τους

Σε μια σπάνια δημόσια αναφορά στον πρώην σύζυγό της Chris Pratt προχώρησε η Anna Faris,…

Γαρυφαλλιά Καληφώνη: Η mirror selfie με μαύρο μπικίνι που τράβηξε τα βλέμματα

Μια νέα καλοκαιρινή ανάρτηση μοιράστηκε με τους διαδικτυακούς της φίλους η Γαρυφαλλιά Καληφώνη, ποζάροντας μπροστά…

Τζέσικα Σίμπσον: «Μου ζητούσαν να χάσω κιλά για να μοιάζω στη Μπρίτνεϊ Σπίαρς και την Κριστίνα Αγκιλέρα»

Για τις πιέσεις που δέχθηκε στα πρώτα χρόνια της καριέρας της μίλησε η Jessica Simpson,…

Χρήστος Αποστολόπουλος – Εβίνα Τσακίρη: Ο γάμος στο Λαγονήσι και οι λαμπεροί καλεσμένοι

Τα σκαλιά της εκκλησίας ανέβηκαν ο Χρήστος Αποστολόπουλος και η Εβίνα Τσακίρη, πραγματοποιώντας τον γάμο…

Μόδα Άνοιξη–Καλοκαίρι: Τα χρώματα που κυριαρχούν φέτος

Η φετινή σεζόν Άνοιξη–Καλοκαίρι φέρνει έντονη ανανέωση στη μόδα, με χρώματα που αποπνέουν φρεσκάδα, αισιοδοξία…