Η μεγάλη εμπειρία του στα κοινά και ειδικότερα στα αυτοδιοικητικά, τον καθιστά τον πιο κατάλληλο για να μας διευκρινίσει τι χρειάζεται η χώρα σε επίπεδο περιφερειακής διακυβέρνησης για την καλυτέρευση της ζωής των πολιτών.
Ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης μάς αναλύει με σαφήνεια το έως τώρα έργο αλλά και τις δυνατότητες της Περιφέρειας σε σημαντικά θέματα για τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου.
Καλημέρα σας, κ. Περιφερειάρχα.
Γ.Π. Καλημέρα σας.
Σας ευχαριστώ που αποδεχθήκατε την πρόσκλησή μας για τη συνέντευξη που θα ακολουθήσει, στην οποία θα προσπαθήσουμε να ενημερώσουμε το κοινό για θέματα της αρμοδιότητάς σας.
Γ.Π. Εγώ σας ευχαριστώ που προκρίνατε το να δώσουμε αυτή τη συνέντευξη και χαρά μου είναι να διαλευκάνω, μέσα από τις δικές σας ερωτήσεις, μέσω των δικών μου απαντήσεων προφανώς, απορίες που μπορεί να έχουν οι πολίτες ή να ενημερώσουμε τους πολίτες για το τι έχουμε κάνει στην Περιφέρεια Αττικής.
Με αφορμή τις περσινές φονικές πυρκαγιές στην Εύβοια αλλά και στη βόρεια Αττική, η Περιφέρεια έχει προβεί στις απαραίτητες ενέργειες τόσο η ίδια όσο και οι Δήμοι των οποίων προΐσταται, προκειμένου να ληφθούν όλα εκείνα τα μέτρα που προβλέπονται από τα σχέδια της διεύθυνσης πολιτικής σχεδίασης εκτάκτου ανάγκης για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστροφών;
Γ.Π. Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε, και είναι μια πολύ καλή ερώτηση επ’ αφορμής και της νέας αντιπυρικής περιόδου που ξεκίνησε από την 1η Μαΐου, η ευθύνη της φωτιάς και της αντιμετώπισής της είναι προφανώς της ίδιας της Πολιτείας, της Κεντρικής Κυβέρνησης και πολύ σωστά ο Πρωθυπουργός έχει κάνει το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας με συγκεκριμένο Υπουργό, συγκεκριμένο επιτελείο, το οποίο προΐσταται ουσιαστικά του Πυροσβεστικού Σώματος που δημιουργεί και τις στρατηγικές της κατάσβεσης, όταν υπάρξει μια φωτιά.
Η αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού των Δήμων και των Περιφερειών έχουν μια επικουρικότητα όσον αφορά την κατάσβεση του Πυροσβεστικού Σώματος, μέσα από προληπτικά προγράμματα και προφανώς μέσα από μια διαχείριση, την οποία θα σας περιγράψω αμέσως. Η μεν Περιφέρεια είναι εκείνη η οποία διαθέτει κατά τη διάρκεια της κατάσβεσης υδροφόρα οχήματα αλλά και σκαπτικά μηχανήματα, για να μπορέσουν να κάνουν πιο γρήγορα τη δουλειά τους τα κατασβεστικά οχήματα του Πυροσβεστικού Σώματος και από την άλλη πλευρά οι Δήμοι δημιουργούν μέσα από τις αποψιλώσεις, μέσα από τους καθαρισμούς του περιβάλλοντος αστικού επιπέδου κοινόχρηστων χώρων ή περιδασικών χώρων, εκείνα τα οποία θα πρέπει να φύγουν κοντά από τις δασώδεις περιοχές, όπως είναι οι αποψιλώσεις, για να μπορέσουν όλα αυτά να μη δημιουργούν εστίες πρώτης έναρξης της φωτιάς.
Από την άλλη πλευρά, η μεν ΔΕΗ θα πρέπει να έχει κάνει δουλειά πάνω στο ζήτημα των κορυφών των δέντρων που μπορεί να φτάνουν τα καλώδια υψηλής τάσεως, και από την άλλη πλευρά η δασική υπηρεσία θα πρέπει να έχει κάνει διάνοιξη των δασικών δρόμων, διότι εξαιτίας των καιρικών συνθηκών του χειμώνα κάποιοι εξ’ αυτών μπορεί να έχουν πλέον χαλάσει ως δρόμοι, άρα θα πρέπει να έχουν ανακατασκευαστεί και αυτό που σας περιγράφω είναι μία αλυσίδα με κρίκους που τον κοινό συντονισμό όλων αυτών των πραγμάτων τον έχει το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας του οποίου σήμερα Υπουργός είναι ο κ. Στυλιανίδης. Εμείς, από τη δική μας πλευρά, ως Περιφέρεια έχουμε κάνει όλα εκείνα τα οποία χρειάζονται, δηλαδή μέσα από τις συμβάσεις των οχημάτων, όποτε χρειαστούν και αν χρειαστούν, να είμαστε κοντά πάντα, εφόσον μας ζητηθεί από το Πυροσβεστικό Σώμα με υδροφόρα οχήματα και σκαπτικά μηχανήματα αλλά και συγχρόνως μέσα από το ΕΣΠΑ έχουμε ήδη διαθέσει και πάνω από σαράντα πυροσβεστικά οχήματα στο Πυροσβεστικό Σώμα ολοκαίνουργια τα οποία, μάλιστα, τους τα παραδώσαμε πέρυσι το καλοκαίρι, με ένα πρόγραμμα 5.000.000€, το οποίο, όπως είπα, διέθεσε το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Αττικής και ό,τι άλλο μπορούμε να συνδράμουμε, υπάρχει η σχετική ενημέρωση και εμείς είμαστε εκεί κοντά τους.
Ασχολείστε πολλά χρόνια με τα κοινά. Οπότε η εμπειρία σας είναι μεγάλη. Από το 2006 έχετε διατελέσει Δήμαρχος Αμαρουσίου και από το 2011 πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών. Εδώ και 3 χρόνια κατέχετε τη θέση του Περιφερειάρχη Αττικής. Ποια είναι η άποψή σας για την αυτοτέλεια του β´ βαθμού της τοπικής αυτοδιοίκησης σε σχέση με το κεντρικό κράτος και πόσο μεγάλος είναι ο βαθμός δυσκολίας της διοίκησης σε σχέση με τον α’ βαθμό;
Γ.Π. Είναι αλήθεια ότι βρίσκομαι 24 χρόνια με πολύ μεγάλη συνείδηση του τι κάνω στην αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού. Και βεβαίως στον α΄ βαθμό, που ήταν ένα σχολείο για μένα στα ζητήματα της διαχείρισης και της διοίκησης ευθυνών πολλών ανθρώπων, ήταν εκείνο το οποίο πλέον με ώθησε στο β’ βαθμό. Τι χρειάζεται η χώρα μας; Διότι, πέραν αυτού, έτυχε να είμαι και Πρόεδρος για πολλά χρόνια των Δημάρχων της χώρας, για 5 χρόνια μέσω της ΚΕΔΕ αλλά και τώρα Αντιπρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος αλλά και με ένα ιστορικό ευρωπαϊκό, εφόσον και στη θητεία της ΚΕΔΕ και τώρα είμαι Αντιπρόεδρος των Περιφερειών της Ευρώπης. Άρα, λοιπόν, θα σας πω με πλήρη συνείδηση ότι η χώρα μας χρειάζεται μια περιφερειακή διακυβέρνηση για να μπορέσει να είναι το κράτος πιο επιτελικό, πιο γρήγορο, πιο σύγχρονο, αλλά και θα έλεγα και πιο σωστό στο επίπεδο της αντιμετώπισης των προβλημάτων των πολιτών.
Η σημερινή κυβέρνηση προσπαθεί πάνω σε αυτό, χρειάζονται πιο γρήγορα βήματα, γιατί προφανώς η πανδημία όλα αυτά τα φρέναρε, διότι υπήρξαν άλλα προβλήματα, άρα, λοιπόν, είμαι από εκείνους που πιστεύω ότι η Περιφερειακή Διακυβέρνηση να υφίσταται, δηλαδή η αποκέντρωση των εξουσιών από το κράτος, το οποίο θα πρέπει να νομοθετεί και συγχρόνως να ελέγχει τις ενέργειες της εκτελεστικής πλέον πολιτειακής εξουσίας, που είναι η αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού. Εδώ τίθεται το ζήτημα ότι δεν έχουν αυτά τα όρια διαλευκανθεί ακόμα και νομίζω το επόμενο χρονικό διάστημα θα βρεθούμε σε μια καλύτερη επιτελικότητα από αυτή την οποία σήμερα έχουμε.
Το 2004 ιδρύσατε το Εθνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγείας. Μετά την παρέλευση μιας εικοσαετίας περίπου, πώς κρίνετε τη λειτουργία του σε σχέση με τους στόχους τους οποίους είχατε θέσει κατά την ίδρυσή του;
Γ.Π. Θα σας πω και ως Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών αλλά και ως γιατρός ότι πιστεύω απολύτως, και εφόσον έχω μελετήσει προφανώς τα υγειονομικά συστήματα εγνωσμένης αξίας χωρών, ότι το υγειονομικό σύστημα δεν πρέπει να ξεκινάει από τη θεραπεία της ασθένειας. Πρέπει να ξεκινάει από τη διατήρηση της υγείας του κάθε πολίτη. Και αυτό το ζητούμενο μπορεί να γίνει μόνο μέσα από προληπτικά προγράμματα ενημέρωσης τα οποία να απευθύνονται σε κάθε πολίτη ανεξάρτητα από τη γεωγραφική κατανομή της χώρας στην οποία βρίσκεται και με προσυμπωματικό έλεγχο πολλών ασθενειών που αυξάνουν τη θνησιμότητα σε μια τοπική κοινωνία όπως είναι οι καρκινικές νόσοι, η στεφανιαία νόσος κλπ. Αυτό, λοιπόν, δηλαδή η ενημέρωση και ο προσυμπτωματικός έλεγχος μπορεί να γίνει στον εγγύτερο βαθμό του πολίτη, δηλαδή στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Αυτός ήταν και ο λόγος που τότε ως νέος γιατρός αλλά και άνθρωπος που είχα μπει στην αυτοδιοίκηση και ήμουν υπεύθυνος του Δημοτικού Πολυϊατρείου Πεύκης, ένωσα όλους εκείνους τους φορείς και τους οργανισμούς των Δήμων στο επίπεδο της υγείας. Και δημιουργήθηκε το Διαδημοτικό Δίκτυο Δομών Υγείας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης το οποίο ενώθηκε και με άλλους φορείς και πιστοποιήθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και σήμερα είμαστε το μεγαλύτερο δίκτυο στην Ευρώπη που ενδιαφέρεται για ζητήματα πρόληψης και προσυμπτωματικού ελέγχου που είναι πιστοποιημένο από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Αυτό, λοιπόν, αποτελεί μια αυτοδιοικητική περιουσία του πολίτη.
Και θα έλεγα ότι βρίσκεται πλέον σε μια πολύ ώριμη φάση, το γνωρίζει και η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, γεγονός που καθιστά αυτό το εργαλείο σημαντικό να αξιοποιηθεί στη χώρα μας για όφελος του πολίτη προφανώς, έχοντας ενώσει τις δομές των Δήμων του β’ βαθμού της αυτοδιοίκησης των Περιφερειών που είναι υπεύθυνες για τη δημόσια υγεία αλλά και του κεντρικού τομέα που είναι το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Αυτή η διαδικασία γίνεται μέσα από το Εθνικό Διαδημοτικό Δίκτυο και από ένα καινούριο παιδί του Διαδημοτικού Δικτύου που δημιουργήθηκε το ’14 που είναι τα ΚΕΠ Υγείας. Κέντρα Πρόληψης Υγείας. Τι σημαίνει αυτό; Σε 11 θανάσιμα νοσήματα να γίνεται ανάλογα με το φύλο και την ηλικία προσυμπτωματικός έλεγχος, πριν δηλαδή βγει το σύμπτωμα, ώστε να μπορέσει να αποθεραπευτεί ο πολίτης, να διατηρηθεί υγιής και να αντιμετωπιστεί καλύτερα.
Ένα παράδειγμα: Οι γυναίκες άνω των 40 ετών πρέπει να κάνουν μαστογραφία. Πότε θα την κάνουν, πώς θα γίνει, με ποια μέθοδο είναι δουλειά του ΚΕΠ Υγείας, όπως και ο καρκίνος του προστάτη του άντρα, ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας της γυναίκας, του δέρματος, του πνεύμονα και όλα αυτά. Υπάρχουν στοιχεία με πολύ απλές εξετάσεις και πριν υπάρξει σύμπτωμα έχουμε σώσει ήδη ζωές ανθρώπων, αφού δεν υπήρξε κάτι το οποίο τους ενοχλούσε αλλά μέσα από τη συγκεκριμένη εξέταση, ανάλογα με την ηλικία μπόρεσε να αντιμετωπιστεί με επάρκεια και να επέλθει η πλήρης ίαση. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό.
Ο Περιφερειάρχης Αττικής έχει χαρακτηριστεί άτυπα ως μικρός Πρωθυπουργός. Μετά από 3 χρόνια άσκησης των καθηκόντων σας στη θέση αυτή, ποια είναι κατά την άποψή σας τα τρία σοβαρότερα προβλήματα της Αττικής σήμερα;
Γ.Π. Καταρχάς, πράγματι από την 1η Σεπτεμβρίου του 2019 κατέχουμε αυτή τη θέση, ακόμα δεν έχουμε φτάσει στα 3 χρόνια αλλά οδεύουμε προς αυτά, και αυτό που μας ενδιαφέρει, διότι σχετίζεται με τη ζωή και την περιουσία του πολίτη, είναι να κάνουμε μια Αττική ασφαλή και προφανώς ανθεκτική. Διότι δεν ξεχνάμε αυτό που συνέβη σε άλλη διοικητική περίοδο, και στο Μάτι άλλα και στη Μάνδρα, όπου μέσα από πλημμυρικά φαινόμενα υπήρξε δυστυχώς απώλεια ζωών, γεγονός που μας προβληματίζει πάντα.
Με αυτή την έννοια, από την πρώτη στιγμή θέσαμε τη δική μας προσπάθεια στο να μπορέσουμε καθημερινά να καθαρίζουμε τα ρέματά μας, ώστε να γίνεται η απορροή και έχουμε ευθύνη σε 2000χλμ. ρεμάτων τα οποία με το παρατηρητήριο, το οποίο δημιουργήσαμε, μπορούμε να ξέρουμε σε κάθε σημείο πώς ήταν πριν, πώς είναι μετά τον καθαρισμό και πότε έγινε. Άρα αυτό καταγράφεται και το ελέγχει και ο κάθε πολίτης, και από την άλλη πλευρά έχουμε δημιουργήσει χρηματοδοτικά εργαλεία για να κάνουμε ευρύτατα έργα σε επίπεδο εμβρύων υδάτων αλλά και οριοθέτησης και διευθέτησης ρεμάτων, ώστε όλο αυτό να δημιουργήσει και τώρα και προφανώς διαχρονικά την επάρκεια της απορροής, διότι πρέπει να συνυπολογίζουμε και το ζήτημα της κλιματικής κρίσης. Ξέρουμε ότι αυτό έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα με μεγάλες πυκνότητες βροχών και εκεί πρέπει να είμαστε σωστοί.
Το δεύτερο, δημιουργούμε μεγάλα έργα υποδομών τα οποία θα δημιουργήσουν τη δυνατότητα όχι μόνο του να ζει καλύτερα, ποιοτικά ο πολίτης αλλά και τη δυνατότητα να φέρουμε πολύ κόσμο από την παγκόσμια κοινότητα και να μπορέσει να γίνει πεδίο ανάπτυξης μέσα από τον θεματικό τουρισμό αλλά και τη δυνατότητα που προκύπτει από αυτό σε θέσεις εργασίας αλλά και πόρους. Θα σας πω το ευρηματικό έργο στον Φαληρικό όρμο, θα σας πω ήδη τη Ριβιέρα της Αττικής μας, που έχει προγραμματιστεί, όπου θα υπάρξουν πάνω από 30χλμ. ποδηλατοδρόμος στο παράλιο μέτωπο και πεζόδρομος. Ήδη ξεκινάει αυτό το έργο. Θα σας πω άλλα έργα, τα οποία σχετίζονται με τον αθλητισμό, όπως ότι ξεκινάει στη Ραφήνα το μεγαλύτερο στάδιο για άτομα με κινητικά προβλήματα ύψους 36.000.000€, ώστε να μπορούμε να φιλοξενούμε και τον παγκόσμιο αθλητισμό των αναπήρων.
Ήδη χρηματοδοτούμε το ΟΑΚΑ για να μπορεί να ανθίσει πάλι και να έχουμε παγκόσμια πρωταθλήματα και παγκόσμιους αγώνες του στίβου. Από την άλλη πλευρά, δημιουργούμε και πάρα πολλά σημαντικά έργα, όπως είναι το Ελληνικό, όπου θέλουμε να φτιάξουμε ένα μεγάλο συνεδριακό κέντρο, όπου πάνω από 10.000 συμπολίτες αλλά και παγκόσμιοι πολίτες να μπορούν να δημιουργούν παγκόσμια συνέδρια είτε ιατρικά είτε άλλα. Συγχρόνως δημιουργούμε έργα σε όλη την Αττική, τα οποία θα μας δώσουν έναν πλούτο αλλά και μια τουριστική επάρκεια η οποία είναι πολύ σημαντική.
Το τρίτο που θεωρώ πολύ σημαντικό είναι ότι δημιουργούμε πάρα πολύ μεγάλες κοινωνικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες των συμπολιτών μας. Ήδη σε 290 δομές διαθέτουμε πολλά εκατομμύρια ευρώ μέσα από το ΕΣΠΑ αλλά και στα νοσοκομεία μας, ώστε να μπορέσει ο κάθε συμπολίτης ενισχύοντας την εθνική προσπάθεια να βρίσκει, όταν είναι ευπαθής, την κοινωνική δομή που θα τον φιλοξενήσει είτε είναι νοητικής στέρησης παιδιά είτε είναι άστεγοι… ‘Ηδη χρηματοδοτούμε νέα κέντρα αστέγων, είτε είναι γυναίκες που έχουν υποστεί bullying είτε είναι παιδιά κακοποιημένα… Όλες, λοιπόν, αυτές οι δομές χρηματοδοτούνται από την Περιφέρειά μας με πάνω από 250.000.000€ και προφανώς εξυπηρετούνται πάνω από 280.000 άνθρωποι που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
Ήδη χρηματοδοτήσαμε τα νοσοκομεία μας με πάνω από 60.000.000€ για νέο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαγνητικούς τομογράφους, αξονικούς τομογράφους και διαθέσαμε πάνω από 150.000.000€ επ’ αφορμής του covid για να μπορέσουν να μισθοδοτηθούν οι υγειονομικοί είτε γιατροί είτε νοσηλευτές στο επίπεδο ενίσχυσης του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Άρα, αυτοί είναι οι τρεις άξονες, δε θα σας προσθέσω ότι δώσαμε 250.000.000€ σε μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις επ’ αφορμής του covid και πάνω από 10.000 επιχειρήσεις μπόρεσαν και εκμεταλλεύτηκαν αυτή τη δυνατότητα που έδωσε η Περιφέρεια. Να προσθέσω και πάρα πολλές άλλες δράσεις οι οποίες σχετίζονται με το επιχειρείν αλλά και με αύξηση στα έσοδα εργασίας που είναι και το ζητούμενο, για να μείνουν και τα παιδιά μας εδώ στη χώρα μας.
Να κάνω και μια προσωπική ερώτηση. Το πανελλήνιο σας γνωρίζει ως έναν φανατικό οπαδό της αυτοδιοίκησης. Θα επιθυμούσατε στο μέλλον να εγκαταλείψετε τα αυτοδιοικητικά και να μεταπηδήσετε στην κεντρική πολιτική σκηνή;
Γ.Π. Είναι αλήθεια ότι από την πρώτη στιγμή που βρέθηκα στην αυτοδιοίκηση δεν είχα καμία φιλοδοξία να ασχοληθώ με την πολιτική. Ήμουν ένας γιατρός με πάρα πολύ μεγάλη δραστηριότητα στην Ιατρική, με πάρα πολλά χειρουργεία, με πάρα πολλούς ασθενείς. Θα έλεγα ότι στην περίπτωσή μου ισχύει αυτό που λέμε “τρώγοντας ανοίγει η όρεξη”. Θεώρησα ότι μπορώ να βοηθήσω τον τόπο μου τότε, την Πεύκη, μετά το Μαρούσι, τώρα την Αττική. Είναι σίγουρο και μπορώ με βεβαιότητα να σας το πω, με ενδιαφέρει να ολοκληρώνω σε κάποιο σημείο όπου πηγαίνω αυτό που οραματίζομαι.
Και αυτή τη στιγμή οραματίζομαι τη νέα αρχή για την Αττική, δηλαδή μια Αττική η οποία να γίνει η πρώτη Περιφέρεια της χώρας, να είναι νοικοκυρεμένη, να μπορεί να δίνει ποιότητα ανεξάρτητα πού κατοικεί και ποια οικονομική δυνατότητα έχει ο κάθε πολίτης, μέσα από τα έργα υποδομής αλλά και τις δυνατότητες να ζήσει κάποιος μέσα στην πόλη του, μέσα στην Περιφέρειά του. Το μέλημά μας είναι οι νέες γενιές. Να μπορούμε να τους δώσουμε ευκαιρίες να παραμείνουν εδώ στη χώρα μας, στην Αττική μας, μέσα από τις προοπτικές τις οποίες θα αναπτύσσονται.
Άρα, θεωρώ ότι για να μπορέσουμε να κάνουμε τη νέα αρχή για την Αττική δε θα φτάσει αυτή η θητεία. Οραματιζόμαστε να κάνουμε και μια επόμενη θητεία, προφανώς μέσω της ετυμηγορίας του κόσμου και αν έχει κρίνει θετικά το έργο μας στην πρώτη φάση. Διότι πάρα πολλά έργα τα βλέπουν οι πολίτες αλλά πάρα πολλά έργα ήδη έχουν δημιουργηθεί. Ξέρετε, η γραφειοκρατία και η πολυπλοκότητα των έργων χρειάζονται τον χρόνο τους. Επομένως, φιλοδοξούμε σε αυτή τη φάση να παραμείνουμε και για μια άλλη θητεία στην αυτοδιοίκηση. Νομίζω είμαι πολύ σαφής για τα επόμενα εφτά χρόνια, τι θα ήθελα να κάνω. Τα επόμενα έχουμε τον χρόνο να τα συζητήσουμε και νομίζω ότι οτιδήποτε άλλο προκύψει, αυτό θα προκύψει από το έργο σου, από τη προσφορά σου και από τη διάθεσή σου.
Και τέλος, θα ήθελα το σχόλιό σας για την υποψηφιότητα του διευθυντή ειδήσεων του MEGA, Σταμάτη Μαλέλη για την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.
Γ.Π. Το έχω ακούσει αυτό. Ο Σταμάτης Μαλέλης είναι ένας από τα ιστορικότερα αλλά και τα σημαντικότερα στελέχη της τηλεόρασης. Τον ακούμε πολλά χρόνια μέσα από τις δημιουργίες και την αξία που προφανώς προκύπτει από τις ενέργειές του και τις επιτυχίες του. Αυτό, το να ασχοληθεί κάποιος με την αυτοδιοίκηση, επειδή είμαι αυτοδιοικητικός, το θεωρώ εκπληκτικό. Και βέβαια η αυτοδιοίκηση γενικότερα έχει ανάγκη να ασχοληθούν άνθρωποι που έχουν αξία, που έχουν εμπειρία, που αγαπούν τον τόπο τους, που θέλουν να δημιουργήσουν ένα άλλο πρόσημο από αυτό το οποίο ζούμε.
Εύχομαι κάθε επιτυχία, είναι φίλος και νομίζω ότι θα την έχει κιόλας.
Σας ευχαριστώ για την όμορφη συνέντευξη.
Γ.Π. Εγώ σας ευχαριστώ.