Κεραμέως – Θα υπάρξουν άλλες 20.000 θέσεις στα Δημόσια ΙΕΚ τον Σεπτέμβριο

549

Ζάκυνθος - Ιταλοί τουρίστες «έσπασαν» την καραντίνα - Τους συνέλαβαν στο  αεροδρόμιο | in.gr

«Για πρώτη φορά τα Δημόσια ΙΕΚ μπαίνουν στον χάρτη. Αναβαθμίζονται. Φέτος οι υποψήφιοι μπορούσαν να υποβάλλουν μηχανογραφικό είτε για Πανεπιστήμια είτε για Δημόσια ΙΕΚ» τόνισε η Νίκη Κεραμέως με φόντο την ανακοίνωση των βάσεων για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια χαρακτηρίζοντας εναλλακτική επιλογή για τους αποφοίτους των σχολείων την κατάρτιση.

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στην ΕΡΤ για τα αποτελέσματα των Πανελληνίων Εξετάσεων και το άνοιγμα των σχολείων αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια, για το πόσο πιθανή είναι η υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού στους εκπαιδευτικούς και για το εάν υπάρχει σχεδιασμός για λειτουργία εμβολιαστικών κέντρων μέσα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Σε σχέση με τις θεσμικές αλλαγές στην εκπαίδευση και τις πανελλαδικές εξετάσεις η Νίκη Κεραμέως σημείωσε:

«Να πω πολλά συγχαρητήρια στους συμμετέχοντες και σε όλους όσοι εισάγονται στις σχολές επιλογής τους. Επίσης, να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, γονείς, εκπαιδευτικούς, στελέχη. Ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά. Εμείς επιμείναμε. Κάναμε εξετάσεις για το καλό των παιδιών μας. Οι εξετάσεις, αντικειμενικά, διεξήχθησαν πολύ καλά, με μεγάλες καινοτομίες. Τα παιδιά μας έλαβαν τα αποτελέσματά τους μέσω μηνύματος (sms) στο κινητό, με σεβασμό απέναντι στον υποψήφιο και την αγωνία».

«Είχαμε φέτος και μεγάλες αλλαγές θεσμικές, όπως οι βάσεις εισαγωγής και όπως το παράλληλο σύστημα εισαγωγής. Η μεταρρύθμιση αυτή προσφέρει οφέλη και βγαίνουν όλοι κερδισμένοι. Βγαίνουν κερδισμένα τα ίδια τα παιδιά και οι γονείς τους. Γιατί δεν εγκλωβίζονται στα πανεπιστήμια και οι σπουδές τους έχουν αντίκρισμα. Δεν έχουμε πλέον τα φαινόμενα να εισάγεται κανείς με 1,2,3. Οι νέοι μας έχουν διέξοδο και προοπτική. Και θα τους δώσουν αυτά που θέλουν σε γνώσεις και θα τα βοηθήσουν να αποκατασταθούν επαγγελματικά. Αναγνωρίζεται πλέον το κύρος των σπουδών για τα Πανεπιστήμια. Οι φοιτητές πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις και για πρώτη φορά απέκτησαν λόγο στο πώς θα εισάγονται οι φοιτητές. Τα Πανεπιστήμια είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν την ελάχιστη βάση εισαγωγής».

Αντιστοίχως τα δημόσια ΙΕΚ. Και βεβαίως, θα δοθεί η δυνατότητα να αναπροσαρμοστεί αυτό εφόσον έχουν βγει τα φετινά αποτελέσματα».

Τριπλάσιες οι αιτήσεις των υποψηφίων στα Δημόσια ΙΕΚ
«Για πρώτη φορά τα Δημόσια ΙΕΚ μπαίνουν στον χάρτη. Αναβαθμίζονται. Φέτος οι υποψήφιοι μπορούσαν να υποβάλλουν μηχανογραφικό είτε για Πανεπιστήμια είτε για Δημόσια ΙΕΚ. Είχαμε τριπλάσιες αιτήσεις από τις προσφερόμενες θέσεις. Είχαμε έναν στους τέσσερις φοιτητές που επέλεξε Δημόσιο ΙΕΚ σε άλλη περιφέρεια από αυτή που κατοικεί. Η δημόσια κατάρτιση είναι μια εναλλακτική επιλογή και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο η Πολιτεία θα επενδύσει 400 εκατ. ευρώ, μέσω ΕΣΠΑ, για την ουσιαστική αναβάθμιση των Δημόσιων ΙΕΚ».

Το 30% των φοιτητών στα Πανεπιστήμια δεν αποφοιτά
«Δεκαετίες τώρα κοροϊδεύουμε τα παιδιά. Φροντίζουμε ώστε τα παιδιά μας να έχουν επιλογές. Εμείς αυτό θέλουμε. Τα παιδιά επιλέγουν το δρόμο που ανταποκρίνονται στις κλίσεις, στις δεξιότητες και στην προοπτική που θέλουν. Ένα 30% των φοιτητών μας δεν αποφοιτούν ποτέ. Η χώρα μας έχει το χαμηλότερο ποσοστό αποφοίτησης σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Τι δήλωσε για τους μαθητές που δεν πέρασαν κάπου
«Περίπου 14.000 περισσότεροι υποψήφιοι σε σχέση με πέρυσι δεν περνάνε πουθενά. Υπάρχει η επιλογή των Δημόσιων ΙΕΚ. Θα υπάρξουν άλλες 20.000 θέσεις στα Δημόσια ΙΕΚ τον Σεπτέμβριο. Υπάρχει η δυνατότητα της κατάρτισης και επίσης υπάρχει η εναλλακτική, να προετοιμαστούν εκ νέου για να δώσουν του χρόνου Πανελλαδικές».

«Είναι εντυπωσιακό πώς η αξιωματική αντιπολίτευση δεν κάνει καμία αναφορά στην δημόσια κατάρτιση. Για πρώτη φορά τα παιδιά είχαν την επιλογή μεταξύ του μηχανογραφικού για τα πανεπιστήμια και τα Δημόσια ΙΕΚ. Για πρώτη φορά θα πάει πολύς κόσμος σε ειδικότητες με μεγάλη ζήτηση στην αγορά. Να η εναλλακτική για τους νέους μας. Δεν είναι τυχαίο ότι πρώτα περάσαμε το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και αναβάθμισης. Φέραμε πιο κοντά τις ανάγκες της αγοράς».

Πηγή: in.gr