Ο ρόλος των εισπρακτικών εταιρειών και οι κυρώσεις σε περίπτωση παράβασης των υποχρεώσεων τους
«Φρένο» στα τηλεφωνήματα από εισπρακτικές εταιρείες –οι οποίες καταλήγουν όχι να ενημερώνουν, αλλά τελικά να παρενοχλούν, όχι μόνο οφειλέτες με ληξιπρόθεσμες οφειλές, αλλά ακόμη και συγγενικά τους πρόσωπα για χρέη– επιχειρεί να βάλει ο νέος Κώδικας Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών.
Βάσει των νέων διατάξεων, όπως αναφέρει το MEGA,προβλέπεται:
– Καλύτερη οριοθέτηση επικοινωνίας δικηγορικών γραφείων (που λειτουργούν ως εισπρακτικές) με τους οφειλέτες
– Επικοινωνία μόνο 1 φορά ανά δύο ημέρες, κατά τις εργάσιμες ημέρες (9:00 – 20:00)
– Τηλεφωνήματα στο χώρο εργασίας απαγορεύονται
Ο ρόλος των εισπρακτικών εταιρειών
– Να ενημερώνουν τους οφειλέτες για τα χρέη
– Να διαπραγματεύονται μαζί τους για τους όρους αποπληρωμής (κατ΄εντολή των πιστωτικών ιδρυμάτων)
Ποιες είναι οι κυρώσεις σε περίπτωση παράβασης των υποχρεώσεων τους
– Πρόστιμο από 5.000€ έως 500.000€ (*διπλασιασμός σε περίπτωση υποτροπής)
– Ο οφειλέτης μπορεί να στραφεί κατά της εισπρακτικής σε περίπτωση απειλής ή εκβίασης ή εξύβρισης
Απαγορευμένες πρακτικές των εισπρακτικών
– Η άσκηση σωματικής βίας, ψυχολογικής πίεσης ότι τάχα διακινδυνεύουν τα περιουσιακά στοιχεία ή η ζωή του οφειλέτη ή των οικείων του
– Δεν επιτρέπονται πράξεις, οι οποίες ασκούνται μόνο από δικηγόρους (π.χ έγγραφα πλειστηριασμού).