Τζορτζίνα Κούπερ: Το σούπερ μόντελ των 90s που λάτρεψε την Ελλάδα και το τραγικό τέλος της

Δεκάδες εξώφυλλα και πασαρέλες, φωτογραφήσεις για τους μεγαλύτερους σχεδιαστές μόδας του κόσμου, φιλίες με τα supermodels των 90s και ένα άδοξο τέλος στην Κω που τόσο αγάπησε

Αφόπλιζε τους πάντες. Με την ίδια άνεση που μπορούσε να τους φέρει σε κατάσταση τρέλας χάρη στη ενέργεια και στα συνεχή αστεία της, άλλο τόσο έκανε όλους όσοι στέκονταν απέναντί της σε μια φωτογράφηση να μένουν με το στόμα ανοιχτό και να μην ξέρουν τι θα έπρεπε να επεξεργαστεί πρώτο ο εγκέφαλός τους: την απαράμιλλη ομορφιά της γυναίκας ή την αθωότητα του κοριτσιού;

 

Από την άλλη, η Τζορτζίνα Κούπερ χρειαζόταν μόνο να χαρίσει ένα ελαφρύ μειδίαμα για να φανεί το «μειονέκτημα» που δεν θέλησε ποτέ να διορθώσει και ήταν εκείνο που της χάρισε τη μεγάλη καριέρα: το κενό ανάμεσα στα δύο μπροστινά δόντια της – τόσο αθώο, αλλά και τόσο ελκυστικό.

Supermodel στα 90s σημαίνει Κλόντια Σίφερ, Λίντα Εβαντζελίστα, Κρίστι Τέρλινγκτον, Σίντι Κρόφορντ, Κέιτ Μος, Ελ ΜακΦέρσον, Ναόμι Κάμπελ, Ελενα Κρίστενσεν.

Ετσι, για να πάρουμε μια ιδέα για τον χώρο όπου ανήκε η πρωταγωνίστρια της δικής μας ιστορίας. Διότι η Τζορτζίνα Κούπερ έκανε διεθνή καριέρα και κατάφερε κάτι πολύ περισσότερο από τις παραπάνω φίλες της που όργωναν πασαρέλες και μυαλά ανδρών και γυναικών: έγινε το σύμβολο ενός μεγάλου κινήματος στη Μεγάλη Βρετανία, το οποίο σηματοδοτούσε την αναγέννησή της μετά από μια αρκετά μεγάλη περίοδο πολιτικού συντηρητισμού και την επανατοποθέτησή της στην κορυφή των μητροπόλεων που επηρεάζουν τον κόσμο: του Cool Britannia.

Βρισκόμαστε στο δεύτερο μισό της δεκαετίας των 90s, ο Τζον Μέιτζορ χάνει τις εκλογές, ο Τόνι Μπλερ έρχεται και μαζί με το τσουνάμι της Britpop -Oasis, Blur και Spice Girls- το κίνημα Cool Britannia σαρώνει τα πάντα και βρίσκει το ιδανικό πρόσωπο για να του δώσει εικόνα: την Τζορτζίνα Κούπερ.

Λίγα χρόνια πριν, η μητέρα της την είχε δηλώσει στον διαγωνισμό Elite Look of the Year και, βέβαια, με άνεση κατέκτησε την τρίτη θέση. Ολα τα υπόλοιπα ήταν αναμενόμενα και εξαιρετικά εύκολα για την έφηβη Τζορτζίνα: στα 15 της πρωταγωνίστησε στο βιντεοκλίπ του Τζον Μπον Τζόβι για το θρυλικό «Always», συνεργάστηκε με τη διάσημη φωτογράφο Κορίν Ντέι και έγινε αυτόματα μέλος μιας «πριβέ λέσχης» μοντέλων στο Λονδίνο, μαζί με την Τζέιντ Πάρφιτ, την Εριν Ο’Κόνορ και την Κέιτ Μος, που τις αποκαλούσαν «τα κουλ, νευρικά κορίτσια».

 

 

Εκτοτε τα εξώφυλλα στα μεγαλύτερα περιοδικά μόδας του κόσμου διαδέχτηκαν το ένα το άλλο και την ομορφιά της απαθανάτισαν φωτογράφοι όπως ο Μάριο Τεστίνο. Ναι, είναι το εξώφυλλο του εμβληματικού περιοδικού της εποχής, του «The Face», όπου η Τζορτζίνα χαμογελάει αθώα και κλείνει πονηρά το μάτι στον φακό της Ελέιν Κονσταντάιν μόνο και μόνο για να σπάσει τη θεωρία των δύο άκρων ως γνήσια μεταπάνκ φιγούρα – ΟΚ, τίποτα δεν είναι αθώο, αλλά και τίποτα δεν είναι πονηρό ή χυδαίο.

Στα παρασκήνια ήταν κάτι παραπάνω από χαρά των φωτογράφων και των συναδέλφων της, ενώ σχεδιαστές μόδας όπως οι Χέλμουτ ΛανγκΤζόρτζιο ΑρμάνιΚάλβιν Κλάιν και Χουσεΐν Σαλαγιάν την προτιμούσαν στις περισσότερες επιδείξεις τους. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι η δύσκολη Κέιτ Μος έγινε μία από τις καλύτερές της φίλες, ενώ όλοι όσοι συνεργάστηκαν μαζί της μιλούν με τρυφερότητα και αγάπη για εκείνη. «Ηταν μία από τις πιο αστείες αλλά και τις πιο άτακτες φίλες», έγραψε η Τζέιντ Πάρφιτ. «Και μπορεί να ήταν εξαιρετικά σκανταλιάρα, όμως όλοι μας θέλαμε να την κάνουμε παρέα στα παρασκήνια γιατί ξέραμε ότι θα διασκεδάζαμε κουβεντιάζοντας μαζί της.

Ηταν τόσο δημοφιλής, ήταν ένα από εκείνα τα μοντέλα που παρά την επιτυχία τους απλώς δεν άλλαξαν ποτέ. Ηταν πάντα 100% ο εαυτός της, πράγμα που έκανε τους πάντες να έλκονται από εκείνη. Δεν πήραν ποτέ αέρα τα μυαλά της παρά την τεράστια καριέρα της στον χώρο. Η ενέργειά της ήταν απλώς μεταδοτική».

«Μα ήταν τόσο διασκεδαστική», υπερθεμάτισε η Κάρολ Γουάιτ πριν από λίγες ημέρες όταν έμαθε για τον θάνατό της. Η διευθύντρια του Premier Models και ατζέντισσά της, η οποία επίσης χειριζόταν προσωπικά τη Ναόμι Κάμπελ εκείνη την εποχή, συνέχισε: «Εβγαζε πολλά χρήματα από μικρή και όλοι έβρισκαν εκπληκτικό το κενό ανάμεσα στα δόντια της».

Η διάσημη Βρετανίδα φωτογράφος Κορίν Ντέι, στο ντοκιμαντέρ που διηγείται τη ζωή της, αναφέρει για την Τζορτζίνα πώς τη φωτογράφησε για το περιοδικό «Ray Gun». «Στη μία λήψη φορούσε ένα μαύρο φόρεμα, στην άλλη ένα μικροσκοπικό 80s φόρεμα και στην τρίτη μια μπλούζα των Judas Priest.

Οταν το περιοδικό κυκλοφόρησε, η Τζορτζίνα με πήρε στο τηλέφωνο και μου είπε “ευχαριστώ” γιατί ο κόσμος της μόδας την πρόσεχε τώρα. Χάρηκα για εκείνη. Και χάρηκα που ήταν αυτό το είδος του γνήσιου, απλού ανθρώπου». Και η Τζορτζίνα, όμως, είχε μιλήσει με τα καλύτερα λόγια για τη φωτογράφο: «Αγαπούσε πραγματικά την εμφάνισή μου. Της άρεσε ιδιαίτερα το κενό ανάμεσα στα δόντια μου αλλά και η προσωπικότητά μου. Την επόμενη κιόλας εβδομάδα κάναμε την πρώτη μας λήψη.

Ημουν τόσο νέα εκείνη την εποχή που δεν καταλάβαινα πραγματικά την επιρροή που είχε η δουλειά μας μέχρι που μεγάλωσα και άκουγα τους συνεργάτες μας να με επαινούν». Για το καταιγιστικό χιούμορ της είχε να πει καλά λόγια και η βετεράνος στυλίστρια Αν Μαρί Κέρτις: «Είχε ακατέργαστη ενέργεια! Ηταν ξεκαρδιστική, δεν είχε όρια και έλεγε ακριβώς αυτό που είχε στο μυαλό της». Κι ενώ ήταν ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα, «ήταν κατά της μόδας, με αυτή την πραγματική ανάσα που σου δίνει ο καθαρός αέρας», πρόσθεσε.

Κι ενώ όλα έδειχναν πως η παρουσία της στον χώρο της μόδας θα κρατούσε και μετά την «best before» ηλικιακή ετικέτα που έχουν όλα αυτά τα επαγγέλματα στη συσκευασία τους, η Τζορτζίνα ξαφνικά αποφάσισε πως θέλει να αποσυρθεί. Από μόνη της. Λίγο μετά την έναρξη της νέας χιλιετίας, η νέα της μεγάλη αγάπη λέγεται Σόνι, είναι ο γιος της, και αφιερώνεται στο μεγάλωμά του. «Προσπάθησα να συνεχίσω το μόντελινγκ», είπε τότε, «αλλά μου ράγιζε η καρδιά κάθε φορά που έπρεπε να τον αφήνω στο σπίτι για να πηγαίνω στις δουλειές.

Ακόμα κι αν επέλεγα πλέον να κάνω δουλειές στο Λονδίνο για να μην είμαι μακριά του, διαπίστωσα πως η ζωή μου βρισκόταν σε ένα σταυροδρόμι. Αποφάσισα ότι ο Σόνι ήταν η προτεραιότητά μου». Λίγο μετά εργάστηκε ως μαία και τα τελευταία χρόνια άρχισε να δραστηριοποιείται στον χώρο της φιλοξενίας. Και εκεί κάνει την εμφάνισή του το ενδιαφέρον της για την Ελλάδα.

Τα τελευταία χρόνια τα ελληνικά νησιά ήταν η αποκλειστική επιλογή της για διακοπές, έχοντας ιδιαίτερη αδυναμία στην Κω. Ο πρώην ατζέντης της και προσωπικός της φίλος, Ντιν Γκούντμαν, σοκαρισμένος ακόμα από τον απρόσμενο χαμό της, είπε πως «αγαπούσε πολύ την Ελλάδα και μου εξομολογήθηκε ότι θα επέστρεφε με τον νέο της σύζυγο. Τελικά, βρήκε τραγικό θάνατο εκεί. Είχε όμως σχέδια για το μέλλον. Μόλις είχε παντρευτεί και ανυπομονούσε για τη νέα ζωή της. Ολοι είμαστε συντετριμμένοι».

Ας δούμε, όμως, τα γεγονότα με τη σειρά. Η Τζορτζίνα ζούσε στο Μπέρστεντ του Κεντ με τον γιο της Σόνι και τον νέο σύζυγό της, τον Νάιτζελ. Το ζευγάρι παντρεύτηκε στις αρχές του Ιουνίου του 2024 και το γιόρτασε με μια δεξίωση στην ιστορική παμπ «Fox & Goose», όπου η Τζορτζίνα είχε εργαστεί σε νεαρή ηλικία. Το όνειρό τους ήταν να έρθουν στην Ελλάδα και να ανοίξουν ένα μπαρ στην Κω, το νησί που την είχε γοητεύσει.

Ετσι, τον Οκτώβριο αποφάσισε να κάνει το γαμήλιο ταξίδι της στην αγαπημένη της Κω προκειμένου να δει πώς θα δραστηριοποιηθεί και επιχειρηματικά εκεί. Το όνειρο της παμπ που θα άνοιγε πάγωσε μαζί με το χαμόγελο όλων όσοι λάτρεψαν το δικό της, μοναδικό, σπάνιο και τόσο ιδιότυπο χαμόγελο, το πρωινό της 8ης Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της βρετανικής ιστοσελίδας Daily Mail, η Κούπερ πέθανε στα 46 της χρόνια από κίρρωση ήπατος και από εσωτερική αιμορραγία όταν κατέρρευσαν τα όργανά της.  Το ρεπορτάζ αναφέρει ο ιατροδικαστής έκρινε ότι δεν έπρεπε να γίνει νεκροψία-νεκροτομή καθώς «το ιατρικό ιστορικό της ήταν γνωστό». Εκπρόσωπος του νοσοκομείου του Ηρακλείου δήλωσε στην MailOnline ότι «οι γιατροί έκαναν ό,τι μπορούσαν αλλά λόγω της κατάστασης της δεν μπορούσαν να γίνουν πολλά. Πέθανε από κίρρωση του ήπατος και εσωτερική αιμορραγία αφού τα όργανά της κατέρρευσαν. Η σορός της μεταφέρθηκε από το νοσοκομείο “Βενιζέλειο” στο Ηράκλειο και ταξίδεψε στη Βρετανία».