Παράλληλη στήριξη: Αλλαγές σε νηπιαγωγεία προτείνει η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Υποδείξεις από τους εκπαιδευτικούς για τα νήπια που χρειάζονται υποστήριξη και σύσταση να είναι δεσμευτική η απόφαση της αρμόδιας επιτροπής

Προληπτικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις από το Νηπιαγωγείο προτείνει η έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), η οποία δημοσιεύθηκε πρόσφατα. Συστήνονται αλλαγές στη διαδικασία Παράλληλης Στήριξης των μαθητών με τους νηπιαγωγούς να καλούνται να υποδείξουν τα νήπια, που ενδεχομένως χρήζουν υποστήριξης και αξιολόγηση των υποδείξεων, στη συνέχεια, από τριμελή επιτροπή. Στην έκθεση καταγράφεται η σύσταση η απόφαση της επιτροπής να είναι δεσμευτική.

Στην έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), η οποία δημοσιεύθηκε πρόσφατα, συστήνονται σημαντικές αλλαγές στη διαδικασία παράλληλης στήριξης των μαθητών, κυρίως για τις πρώτες τάξεις, ξεκινώντας από το Νηπιαγωγείο.

Η εφαρμογή προληπτικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, προκειμένου οι μαθητές και μαθήτριες να υπερκεράσουν τυχόν δυσκολίες στις επόμενες τάξεις του Δημοτικού.

Συγκεκριμένα, οι νηπιαγωγοί θα καλούνται να υποδεικνύουν τις περιπτώσεις των νηπίων, τα οποία παρουσιάζουν ενδείξεις ότι χρήζουν υποστήριξης μέσω ειδικής Παράλληλης Στήριξης.

Ο λόγος της σύστασης, εδράζεται στο ιδιαίτερα αυξημένο ποσοστό γνωματεύσεων για Παράλληλη Στήριξη στο Δημοτικό σχολείο. Όπως προτείνεται στην έκθεση, το Μάρτιο θα καλούνται οι νηπιαγωγοί από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να αποστείλουν ονόματα νηπίων, που θεωρούν ότι ενδέχεται να αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε τομείς που είναι σημαντικοί για την ανταπόκριση τους στις απαιτήσεις της Α’ τάξης Δημοτικού.

Ακολούθως, αρμόδια τριμελής επιτροπή θα αξιολογεί τις προτάσεις των εκπαιδευτικών, ακολουθώντας συγκεκριμένες διαδικασίες και εφαρμόζοντας τα κατάλληλα εργαλεία και κριτήρια.

Προτείνεται, μάλιστα, η απόφαση της επιτροπής να είναι δεσμευτική και να μην υπόκειται στη συγκατάθεση των γονέων.
Πιο αναλυτικά, στην έκθεση αναφέρονται τα εξής: «Οι γονείς , επειδή κατά κανόνα δεν διαθέτουν τις επιστημονικές γνώσεις και δεν έχουν ως μέτρο σύγκρισης συνομηλίκους, δύσκολα αποδέχονται τέτοιες αποφάσεις. Ωστόσο, στη συνέχεια, σε επόμενες τάξεις, όταν καθίστανται εμφανείς οι μαθησιακές δυσχέρειες, οι ίδιοι αιτούνται εκ των υστέρων την παροχή εξειδικευμένης υποστήριξης των παιδιών τους».

Αφού ολοκληρωθεί η αξιολόγηση από την επιτροπή, θα εξηγείται στους γονείς ότι προτείνεται η ένταξη του νηπίου σε ένα πρόγραμμα στήριξης για το επόμενο έτος στο πλαίσιο του Νηπιαγωγείου κι εκείνοι, με τη σειρά τους, θα πρέπει να κληθούν εγγράφως να δηλώσουν την αποδοχή ή την απόρριψη του προγράμματος.

Όπως προκύπτει από την έκθεση, αναδεικνύεται η αξία της πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης, έτσι ώστε να μειωθεί η ανάγκη για παρέμβαση στη μετέπειτα πορεία των μαθητών. Επιπλέον, η πρόταση για προληπτική στήριξη θα είχε άμεση σύνδεση με τη μείωση του αριθμού των γνωματεύσεων για Παράλληλη Στήριξη.

Σημειώνεται, ότι μέσω της έγκαιρης παρέμβασης, αναγνωρίζονται και υποστηρίζονται τα παιδιά, πριν αντιμετωπίσουν ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα.