Την κατάθεση της ρύθμισης είχε προαναγγείλει νωρίτερα ο Αλέξης Τσίπρας
Η ρύθμιση – την κατάθεση της οποίας είχε προαναγγείλει ο Αλέξης Τσίπρας – επιρρίπτει στην αιτιολογική της έκθεση ευθύνες στην κυβέρνηση, υποστηρίζοντας ότι δεν “ενίσχυσε σοβαρά το δημόσιο σύστημα υγείας και δεν έλαβε τα αναγκαία οργανωτικά μέτρα σε τομείς όπως τα σχολεία, οι δημόσιες μεταφορές κλπ, καθώς επίσης η ολιγωρία, οι δισταγμοί και οι αντιφατικές αποφάσεις και πρωτοβουλίες της, σε πλείστα άλλα πεδία της κοινωνικής ζωής σε σχέση με τη διαχείριση της πανδημίας, έχουν συντείνει αποφασιστικά ώστε οι κίνδυνοι που προέρχονται από τον κορωνοϊό να διαχυθούν σε κάθε κοινωνικό χώρο. Η επιτελική ατολμία της κυβέρνησης έχει καταστεί επικίνδυνη για το κοινωνικό σύνολο.
Εξαίρεση δεν αποτελούν ούτε οι χώροι λατρείας όλων των θρησκευμάτων και των δογμάτων. Η κυβέρνηση αντί να παρέμβει έγκαιρα και σε συνεννόηση με τους ενδιαφερόμενους εκκλησιαστικούς φορείς και να λάβει μέτρα που θα επέτρεπαν στην πράξη το ανεμπόδιστο της άσκησης της λατρείας άφησε τα πράγματα να κυλήσουν χωρίς καμία πρωτοβουλία μόνο και μόνο υπό το κράτος των ιδεοληψιών της και του φόβου της για το ενδεχόμενο πολιτικό κόστος. Η κυβέρνηση έχει αποδειχθεί ότι ούτε μπορεί, ούτε θέλει να λειτουργήσει σοβαρά και υπεύθυνα, αναλαμβάνοντας το βάρος των στιγμών.
Παρόλα αυτά, η Πολιτεία οφείλει να αναλαμβάνει την ευθύνη και να παρεμβαίνει, προκειμένου να διασφαλίζει και να θέτει στην πράξη, ουσιαστικά και αποτελεσματικά, υπό την προστασία των νόμων την ανεμπόδιστη άσκηση της λατρείας για όλους τους πιστούς (εκκλησιασμό, προσευχή κλπ σε ναούς, τεμένη, συναγωγές κλπ) (άρθρο 13 παρ. 2 Συντ.). Μεταξύ των πιστών, άλλωστε, περιλαμβάνονται και εκείνοι που έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τους καθιστούν ευάλωτους στη βαριά ή και επικίνδυνη για τη ζωή νόσηση. Η υγεία και η ζωή όλων των πιστών αποτελούν ύψιστα, συνταγματικά προστατευόμενα αγαθά. Η δυνατότητα προσέλευσης όλων των πιστών στους χώρους λατρείας χωρίς τους παραπάνω κινδύνους μπορεί να διασφαλιστεί μόνο με τη θέσπιση διατάξεων με τις οποίες αυτή υπάγεται σε ρύθμιση ορθολογική, ισορροπημένη και χωρίς αποκλεισμούς”.
Η προτεινόμενη διάταξη έχει ως εξής:
«Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ
Άρθρο….
1. Στον Πίνακα Β στο πεδίο δραστηριότητας με αύξοντα αριθμό (Α/Α) 10 με τίτλο «χώροι λατρείας/θρησκευτικές τελετές» του άρθρου 1 της Κοινής Υπουργικής Απόφασης υπ’ αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ.66436 (Β΄4919) μετά το πρώτο από τα αναφερόμενα μέτρα προστασίας προστίθενται εδάφια ως εξής:
«Η είσοδος προσώπων στους εσωτερικούς χώρους θρησκευτικής λατρείας με σκοπό τη συμμετοχή στις θρησκευτικές τελετές του προηγούμενου εδαφίου ή την κατ’ ιδίαν προσευχή επιτρέπεται μόνο κατόπιν επίδειξης κατά την είσοδο στον κατά νόμο υπεύθυνο θρησκευτικό λειτουργό ή σε πρόσωπο εξουσιοδοτημένο από αυτόν:
α) πιστοποιητικού εμβολιασμού, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 9, ή
β) πιστοποιητικού νόσησης σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9, ή
γ) αποτελέσματος αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορωνοϊό COVID-19 (pcr ή rapid test), σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9.».
2. Για τη διευκόλυνση της άσκησης της λατρείας και την εξυπηρέτηση των πιστών ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εκπονούν υποχρεωτικά και χωρίς καθυστέρηση ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο για τη λήψη κάθε αναγκαίου μέτρου με σκοπό την παροχή υπηρεσιών διαγνωστικού ελέγχου από υπαλλήλους του ΕΟΔΥ ή από ιδιώτες γιατρούς, πλησίον των χώρων λατρείας.
Αθήνα 3 /11/2021
Οι προτείνοντες Βουλευτές
Ξανθός Ανδρέας
Φίλης Νικόλαος
Βαρεμένος Γιώργος
Τζούφη Μερόπη
Αυγέρη Θεοδώρα»