Βάσιμες προσδοκίες για μια τουριστική σεζόν ικανή να προσεγγίσει τη χρυσή χρονιά του ελληνικού τουρισμού, αυτή του 2019, όταν έσοδα και αφίξεις κινήθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ, εκφράζουν στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων φορείς του ελληνικού τουρισμού.
Διπλασιάζουν ή και τριπλασιάζουν τις προγραμματισμένες θέσεις για Ελλάδα οι αεροπορικές εταιρίες
Συγκεκριμένα υπογραμμίζει πως “τα στοιχεία από τον προγραμματισμό των αεροπορικών θέσεων για την τρέχουσα τουριστική σεζόν, από τις περισσότερες χώρες, φανερώνουν ότι η πλειονότητα των αεροπορικών εταιριών διπλασιάζουν ή και τριπλασιάζουν τις προγραμματισμένες θέσεις για την Ελλάδα”. Ωστόσο απομένει να αποδειχθεί με τι πληρότητες τελικά θα έλθουν αυτές οι πτήσεις στην Ελλάδα, σύμφωνα με την υφυπουργό. Πάντως οι πρόδρομοι δείκτες της αεροπορικής κίνησης την περίοδο του Πάσχα έδειξαν πολύ ενθαρρυντικά στοιχεία για το πως θα κινηθεί ο εισερχόμενος τουρισμός το 2022, πρόσθεσε.
Σε ό,τι αφορά, την ταξιδιωτική κίνηση από την Ευρώπη, η υφυπουργός έκανε λόγο για πολύ θετικά στοιχεία από την Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία («οι Γάλλοι ψηφίζουν Ελλάδα φέτος και είμαστε νούμερο ένα προορισμός με εταιρείες οι οποίες διπλασιάζουν τις θέσεις για Ελλάδα»), την Ιταλία, την Ισπανία, την Κύπρο, το Ισραήλ, τις Σκανδιναβικές χώρες και τις Βαλκανικές.
Με φόντο τον συνεχιζόμενο πόλεμο στην Ουκρανία και την αγωνία σχετικά με το πως θα κινηθεί και ο οδικός τουρισμός από τις βαλκανικές χώρες, η κυρία Ζαχαράκη τονίζει ότι το υπουργείο Τουρισμού θα είναι “παρών” στις σημαντικές αγορές για την Ελλάδα όπως είναι η Ρουμανία, η Σερβία, η Βουλγαρία διεκδικώντας με αξιώσεις να είναι ο πρώτος προορισμός για αυτούς φέτος το καλοκαίρι.
“Φέτος δεν θα υπερβούμε μόνο την κρίση αλλά θα υπερβούμε και προσδοκίες”.
Η κυρία Ζαχαράκη σε μια γρήγορη ανασκόπηση της περασμένης χρονιάς αφού υπενθύμισε ότι παρά την πανδημία και τη μετάλλαξη Δ, ο ελληνικός τουρισμός κινήθηκε πολύ καλά, φέτος με έκδηλη την προθυμία του κόσμου που θέλει να ταξιδέψει στην Ελλάδα, αναφέρει τα εξής: “φέτος δεν θα υπερβούμε μόνο την κρίση αλλά θα υπερβούμε και προσδοκίες”. Με το βλέμμα στραμμένο και στον εγχώριο τουρισμό η κυρία Ζαχαράκη υπενθυμίζει ότι και φέτος θα υπάρξει το πρόγραμμα του κοινωνικού τουρισμού από το υπουργείο Εργασίας, ενώ το υπουργείο Τουρισμού θα προχωρήσει και σε περαιτέρω ενίσχυση του προγράμματος “Τουρισμός Για όλους”.
Και η Αθήνα ποντάρει σε μεγάλη άνοδο των αφίξεων
Στο μεταξύ και η Αθήνα φέτος ποντάρει σε σημαντική άνοδο της τουριστικής κίνησης σε σχέση με το 2021, με τον περιφερειάρχη Γιώργο Παττούλη να σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τα ενθαρρυντικά μηνύματα που καταγράφονται δημιουργώντας μια αισιοδοξία για την εξέλιξη της τουριστικής περιόδου του 2022. Ηδη, όπως λέει, από τις αγορές της Αγγλίας, της Γερμανίας και της Σκανδιναβίας θα υπάρξει τεράστια αύξηση. Παράλληλα από την Αμερική κάθε εβδομάδα καταφτάνουν στην Αθήνα 3.000 και πλέον επισκέπτες , με τις απευθείας πτήσεις, που έχουν δρομολογηθεί, από Νέα Υόρκη, Σικάγο, Βοστώνη κλπ. Η περιφέρεια μάλιστα, ήδη τρέχει καμπάνιες που επικοινωνούν την Αττική και τους νησιωτικούς προορισμούς που περιλαμβάνει η περιφέρεια και στόχος είναι όχι μόνο να αυξηθεί ο αριθμός των επισκεπτών της πρωτεύουσας αλλά να αυξηθούν και οι μέρες παραμονής τους στην Αθήνα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το τουριστικό εισόδημα, εξηγεί ο κ. Πατούλης.
Μια άνευ προηγουμένου θετική χρονιά προσδοκά για φέτος ο κλάδος του γιώτιγκ
Τουρισμός δεν είναι μόνο οι αεροπορικές και οδικές αφίξεις, είναι και ο θαλάσσιος τουρισμός. Μάλιστα ο κλάδος του γιώτιγκ και οι εκπρόσωποι του εκτιμάνε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι το 2022 θα είναι μια άνευ προηγουμένου θετική χρονιά, παρά την ενεργειακή κρίση που έχει επηρρεάσει και τα καύσιμα. Συγκεκριμένα, ο Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) τονίζει ότι τα ιστιοπλοικά και τα καταμαράν δεν επηρεάζονται από τα καύσιμα. Την ίδια στιγμή σε κατάσταση αναμονής είναι οι κρατήσεις για τα μεγάλα γιωτ, ελέω του πολέμου. Σε κάθε περίπτωση, με βάση τα παραπάνω ο κ. Στελιάτος λέει τα εξής: “Προσδοκούμε σε μια χρονιά που δεν θα έχει προηγούμενο”. Πάντως ο κλάδος του γιώτιγκ επηρεάστηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, αφού, όπως τονίζει ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ, ακυρώθηκαν όλα τα ναυλοσύμφωνα Ρώσων και Ουκρανών και την ίδια στιγμή υπήρξαν κάποιες ακυρώσεις από αμερικάνους ναυλωτές.
Καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με πέρυσι φιλοδοξούν να πετύχουν μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες το 2022
Σε ό,τι αφορά την ξενοδοχειακή βιομηχανία, όπως αυτή εκφράζεται από τις μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, τα μηνύματα είναι ιδιαίτερα θετικά. Από το βήμα του συνεδρίου “Choose Greece 2022” o διευθυντής λειτουργιών της Grecotel, Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης, δήλωσε ότι για την Grecotel τα νούμερα ειναι καλύτερα από πέρυσι, και στόχος για το 2022 είναι να υπάρξει αύξηση έναντι του 2021. Επίσης, συμπλήρωσε ότι χαρακτηριστικό της σεζόν θα είναι η διαφοροποίηση, σε σχέση με άλλες χρονιές, της ψυχολογίας των Γερμανών τουριστών, η οποία δημιουργεί συνθήκες για κρατήσεις τελευταίας στιγμής.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του Mitsis Hotels Group, Σταύρος Μήτσης, επεσήμανε ότι η αυξημένη ζήτηση των διεθνών ταξιδιωτών για διακοπές, ιδιαίτερα μετά τις 23 Φεβρουαρίου, για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο, οφείλεται στη μεγάλη διάθεσή τους να αναπληρώσουν τις διακοπές που έχασαν την περασμένη διετία εξαιτίας των περιορισμών της πανδημίας.
Πάντως ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων (ΠΟΔΙΞ), Γιώργος Πελεκανάκης, εκτίμησε ότι φέτος οι αφίξεις στην Ελλάδα ίσως να φτάσουν σε επίπεδα 2019. Στον αντίποδα ο διευθύνων σύμβουλος της Aldemar Resorts, Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, ανέφερε ότι το 2022 δεν θα φτάσουμε τα επίπεδα 2019 και θα είμαστε τυχεροί, εάν φτάσουμε το 80%.
Τέλος την αισιόδοξη εικόνα στο πεδίο των εκτιμήσεων για τον ελληνικό τουρισμού το 2022 ήλθε να ενισχύσει και μια πρόσφατη ανάρτηση στο Twitter του Ανδρέα Ανδρεάδη του επίτιμου προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, που τονίζει ότι μετά το σοκ της εισβολής στην Ουκρανία η ζήτηση για την Ελλάδα ανακάμπτει εντυπωσιακά. Δεδομένη, όπως λέει, η απώλεια της ρωσικής αγοράς, η οποία όμως θα καλυφθεί από άλλες αγορές, ωστόσο σημειώνει ότι διαφαίνονται τουριστικά έσοδα κοντά στα επίπεδα του 2019. Αν το πετύχουμε, θα είναι μεγάλη επιτυχία της χώρας, καταλήγει ο κ. Ανδρεάδης.
Ανοδο 232% θα σημειώσει φέτος η βραχυχρόνια μίσθωση στην Ελλάδα
Τα τελευταία χρόνια ανθεί και στην Ελλάδα η βραχυχρόνια μίσθωση και κάθε χρόνο κινείται με ανοδικά ποσοστά. Φέτος μάλιστα η εταιρεία καταγραφής στοιχείων κρατήσεων στις πλατφόρμες Airbnb και Vrbo AirDNA, τονίζει ότι η Ελλάδα καταγράφει αύξηση της ζήτησης κατά 232% σε σχέση με το 2021. Ειδικότερα, για το καλοκαιρινό τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου, η ζήτηση είναι υπερδιπλάσια από πέρυσι. Τη μεγαλύτερη αύξηση στην καλοκαιρινή ζήτηση σημειώνουν η Κρήτη (306%) και τα Δωδεκάνησα (302%). Ακολουθεί η Αθήνα με αύξηση 248%, οι Κυκλάδες με αύξηση 233% και το Ιόνιο με 230%. Πολύ καλές επιδόσεις εμφανίζουν επίσης η Θράκη (216%), οι Σποράδες (215%), τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου (188%), η Ήπειρος (157%), η Θεσσαλία (153%), η Πελοπόννησος (135%), η Μακεδονία (132%) και η Κεντρική Ελλάδα (109%). Τέλος υπενθυμίζει η εταιρία ότι την περασμένη χρονιά, η βραχυχρόνια μίσθωση στην Ελλάδα κατάφερε να ανακτήσει το 94,4% των εσόδων του 2019.
Πηγή: Πρώτο Θέμα