Από τα 148 σχολεία που ήταν υπό κατάληψη την Παρασκευή, τη Δευτέρα συνέχισαν τα 63
Σημαντικό ρόλο στην ανάσχεση του κύματος καταλήψεων στα σχολεία φαίνεται πως έπαιξε η αποστολή εγκυκλίου από το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με την οποία όταν δεν πραγματοποιούνται μαθήματα λόγω καταλήψεων ή και άλλων λόγων, που εμποδίζουν τη δια ζώσης λειτουργία, η εκπαιδευτική διαδικασία συνεχίζεται κανονικά μέσω τηλεκπαίδευσης, η παρουσία των μαθητών είναι υποχρεωτική ενώ καταχωρούνται οι απουσίες των μαθητών, που δεν συμμετέχουν στο μάθημα και προσμετρώνται στο σύνολο των απουσιών της σχολικής χρονιάς.
Με βάση τα παραπάνω αν και την Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου 2024, τα σχολεία στην Αττική, που τελούσαν υπό κατάληψη ήταν συνολικά 148, ύστερα από την έκδοση της σχετικής εγκυκλίου, με υπογραφή της υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μακρή, χθες Δευτέρα 22 Ιανουαρίου ο αριθμός των καταλήψεων μειώθηκε στα 63. Πραγματοποιήθηκε κανονικά η τηλεκπαίδευση και οι απόντες χρεώθηκαν με απουσίες.
Η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας αναφέρει τα εξής:
«Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες. Όσον αφορά στις απουσίες των μαθητών/τριών για κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ισχύει το άρθρο 3 της σχετικής Κ.Υ.Α. Η απουσία μαθητή/τριας από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό σε Ηλεκτρονικό Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών που θα πραγματοποιήσει ο/η μαθητής/τρια κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής του/της.
Σε περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών, η αναπλήρωσή τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους: α) αξιοποίηση των σχολικών εορτών με την παράλληλη πραγματοποίηση των εορτών και των μαθημάτων, β) περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και γ) περικοπή περιπάτων και εκδρομών.
Με την παύση της λειτουργίας του σχολείου και μέχρι να εξομαλυνθεί η λειτουργία του, ο/η Διευθυντής/ντρια συγκαλεί ανά εβδομάδα, τουλάχιστον, το Σχολικό Συμβούλιο, με σκοπό την αντιμετώπιση της κατάστασης. Μόλις εξομαλυνθεί η λειτουργία του σχολείου, ο/η Διευθυντής/ντρια συγκαλεί αμέσως το Σχολικό Συμβούλιο, το οποίο εισηγείται στον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών τον τρόπο αναπλήρωσης των απολεσθεισών ωρών και ολοκλήρωσης της διδακτέας ύλης και ο Σύλλογος αποφασίζει σχετικά. Η απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών υποβάλλεται στον/στη Διευθυντή/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ενημέρωση».