H τελετή εγκαινίων θα γίνει στις 12:00 το μεσημέρι στις 30 Νοεμβρίου με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να κόβει την κορδέλα στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας
Οι τελευταίες εργασίες στον τερματικό σταθμό Νέα Ελβετία συνεχίζονται, προκειμένου να υπάρχει επαρκή πρόσβαση στον σταθμό για τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ.
Η πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για να υλοποιηθεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης των λεωφορειακών γραμμών του ΟΣΕΘ, σύμφωνα με το οποίο από την 1η Δεκεμβρίου θα τερματίζουν εκεί δύο νέες γραμμές (Χ2 «Νέα Ελβετία – Αεροδρόμιο Μακεδονία» και 79Χ «Νέα Ελβετία – Α.Σ. ΙΚΕΑ»), καθώς επίσης και δύο υφιστάμενες (36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» με διέλευση από Ν. Ελβετία και 58Β «Διασταύρωση Χορτιάτη – Νέα Ελβετία».
Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος στο voria.gr, ο σταθμός δεν θα είναι έτοιμος στο σύνολό του μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, ημέρα των εγκαινίων του Μετρό, αλλά μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου.
Κι αυτό γιατί, όπως εξήγησε, μόλις πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η διαδικασία των απαλλοτριώσεων για τη διάνοιξη του βόρειου τμήματος της οδού Ψελλού.
Ωστόσο, όπως είπε, θα υπάρχει πρόσβαση από τη νότια είσοδο, τη Μουδανίων, στην οποία θα φτάνουν τα λεωφορεία μέσω της οδού Υψηλάντου. Όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες τα λεωφορεία θα μπαίνουν κανονικά από την οδό Παπαναστασίου.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Το κόστος του εισιτηρίου και της κάρτας
Το εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης θα κοστίζει 0,60 λεπτά του ευρώ. Επίσης, η τιμή της δέσμης 10+1 βασικών εισιτηρίων θα ανέρχεται στα 5,80 ευρώ.
Ταυτόχρονα, η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 30 ημερών για τη μετακίνηση των επιβατών με Μετρό θα είναι 16 ευρώ.
Οι σταθμοί στο μετρό Θεσσαλονίκης
Η βασική γραμμή του Μετρό που θα μπει σε λειτουργία στις 30 Νοεμβρίου θα έχει 12 σταθμούς, ενώ εκτείνεται σε μήκος 9,8 χιλιομέτρων.
Οι σταθμοί:
- Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός
- Δημοκρατίας
- Βενιζέλου
- Αγίας Σοφίας
- Σιντριβάνι
- Πανεπιστήμιο
- Παπάφη
- Ευκλείδης
- Φλέμινγκ
- Ανάληψη
- 25ης Μαρτίου
- Βούλγαρη
- Νέα Ελβετία
Το εσωτερικό του Μετρό και το κέντρο ελέγχου
Ήδη έχει τεθεί σε λειτουργία το κέντρο ελέγχου του Μετρό.
Μάλιστα, κάθε συρμός θα πληροφορεί 10 φορές το δευτερόλεπτο το κέντρο ελέγχου και τους υπόλοιπους συρμούς για το σημείο όπου βρίσκεται.
Βίντεο από διαδρομή
17 λεπτά ο χρόνος διαδρομής
Το υπόγειο ταξίδι με έναν συρμό του μετρό Θεσσαλονίκης, από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, δηλαδή από τη Νέα Ελβετία μέχρι και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, είναι διάρκειας 17 λεπτών μαζί με τις στάσεις.
Η μέση ωριαία ταχύτητα του κάθε συρμού θα είναι 40 χιλιόμετρα και η μέγιστη 80 χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το μετρό Θεσσαλονίκης μπορεί να εξυπηρετεί καθημερινά 254.000 επιβάτες.
Ταυτόχρονα, χρονοαπόσταση μεταξύ των 18 συρμών που θα κινούνται στη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, θα είναι αρχικά στα 3,5 λεπτά και σιγά -σιγά, με την ενσωμάτωση και των άλλων 15 νέων συρμών που θα εξυπηρετούν την επέκταση της Καλαμαριάς με πέντε σταθμούς, αυτή θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό.
Η επέκταση της Καλαμαριάς
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκος Κουρέτας, είχε δηλώσει πως η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά θα έχει ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο ή Νοέμβριο του 2025, με πέντε σταθμούς ολοκληρωμένους και με 15 νέους συρμούς στις ράγες.