Χειμερινές εκπτώσεις: Κυριακή με ανοικτά καταστήματα

ekptoseis

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι έλεγχοι σε όλο το εύρος της αγοράς

Ανοικτά σήμερα Κυριακή 21 Ιανουαρίου θα είναι τα εμπορικά καταστήματα λόγω των χειμερινών εκπτώσεων. Το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας τους είναι 11:00 – 18:00, ενώ για τα εμπορικά κέντρα και τα πολυκαταστήματα από τις 11:00 έως τις 20:00.

Στο μεταξύ με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι έλεγχοι σε όλο το εύρος της αγοράς ενώ όπως σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας μετά την υπερψήφιση από τη Βουλή της τροπολογίας για τα μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας «η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς προς όφελος των καταναλωτών είναι επιβεβλημένη. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τα νοικοκυριά και θα πάρουμε κάθε δυνατό μέτρο γι’ αυτό».

Σύμφωνα με τις δηλώσεις των εμπόρων, μετά από μια σχετικά ικανοποιητική γιορτινή περίοδο, αναμένεται η εκπτωτική περίοδος να δώσει νέα ώθηση στις πωλήσεις και ο τζίρος του φετινού διμήνου, να ξεπεράσει τα περίπου 6 δισ. ευρώ του αντίστοιχου περυσινού, ενώ το υπουργείο Ανάπτυξης υπενθυμίζει ότι οι έλεγχοι είναι συνεχείς και εντατικοί σε όλο το εύρος της αγοράς.

Ο εμπορικός κόσμος, προτρέπει το καταναλωτικό κοινό να εκμεταλλευτεί τα υψηλά ποσοστά των εκπτώσεων σε όλες τις κατηγορίες των ειδών, ενώ στις ανακοινώσεις των εμπορικών συλλόγων, προς τους επαγγελματίες υπενθυμίζεται ότι σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Σημειώνεται ότι, ως προγενέστερη τιμή, νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος που το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά. Όταν η τιμή μειώνεται προοδευτικά κατά τη διάρκεια των 30 ημερών, πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή που ίσχυε πριν από την εφαρμογή της πρώτης από τις διαδοχικές μειώσεις τιμών.

Υπογραμμίζεται δε, ότι, σε περίπτωση ελέγχου πρέπει οι έμποροι να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, καθώς σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχθεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ.

Τα τέσσερα μέτρα

Στις αρχές Μαρτίου θα είναι ορατές οι μειώσεις τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, από την εφαρμογή των νέων μέτρων όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

Υπενθυμίζεται ότι τα τέσσερα μέτρα είναι τα εξής:

1. Μείωση των παροχών προς τα σούπερ μάρκετ. Περιορίζονται οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30%, με αντίστοιχη μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στα ράφια. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις. Τα προϊόντα αυτά είναι: απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα/σαμπουάν και βρεφικές πάνες.

2. Αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων. Δεν επιτρέπεται στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ.

3. «Καθαρές» τιμές από το χωράφι στο ράφι. Υποχρεώνονται οι προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing). Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά ψάρια και κρέατα.

4. Πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα. Για τις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος ορίζεται πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.