Γεμάτο κόσμο είναι από χθες το μετρό, με τους Θεσσαλονικείς να δηλώνουν πανευτυχείς για τη νέα σελίδα στη ζωή της πόλης τους
Με την έλευση του Μετρό, οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης ελπίζουν πως θα βελτιωθεί και η ποιότητα ζωής τους, αφού το «κυκλοφοριακό» και το συγκοινωνιακό περιγράφονται πολλές φορές κι ως «μαρτύριο». Χωρίς αμφιβολία, όπως επιβεβαιώνουν και οι άνθρωποι της αγοράς, το «αόρατο» μέσο μεταφοράς που διασχίζει υπόγεια – για αρχή – 9,6 χιλιόμετρα της Θεσσαλονίκης και κάνει 13 στάσεις, θα αποτελέσει μία ανάσα για την αγορά του ιστορικού κέντρου, η οποία πλήττεται από την έλλειψη χώρων στάθμευσης και, φυσικά, από το κυκλοφοριακό «κομφούζιο» που καταγράφεται συχνά, ειδικά τις ώρες αιχμής.
«Είναι δεδομένο ότι θα βοηθήσει το Μετρό, το ελπίζουμε μπας και μπορέσει ο κόσμος να κατέβει στο κέντρο της πόλης», αναφέρει χαρακτηριστικά στο protothema.gr ο επιχειρηματίας και μέλος του Δ.Σ του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Μιλτιάδης Παυλίδης, καθώς, όπως επισημαίνει, οι χώροι στάθμευσης στο κέντρο είναι… υπό εξαφάνιση, οι ιδιωτικοί χώροι πάρκινγκ γεμάτοι και η Τροχαία βεβαιώνει συνεχώς παραβάσεις στον κόσμο που επιλέγει το κέντρο για να κάνει τα ψώνια του και σταθμεύει παράνομα το όχημά του.
«Ευελπιστούμε ότι το Μετρό θα χαλαρώσει την κυκλοφοριακή «πίεση» στο κέντρο, δεδομένο ότι θα το χρησιμοποιεί ένα μέρος του κόσμου», σημειώνει ο κ. Παυλίδης.
«Το Μετρό θα βοηθήσει τα καταστήματα εστίασης του κέντρου», αναφέρει από τη μεριά του και ο πρόεδρος της Ένωσης Εστιατόρων, Ψητοπωλών και Καφέ Μπαρ του νομού Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Επιτροπίδης, τονίζοντας βέβαια ότι οι επιχειρηματίες της εστίασης – και όχι μόνο – περιμένουν την επέκταση του μετρό στα ανατολικά αλλά και τα δυτικά, προκειμένου να βοηθηθούν κι άλλες περιοχές της πόλης.
Μία «ανάσα» για το κυκλοφοριακό
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όσο θέλουν το Μετρό οι πολίτες που χρησιμοποιούν καθημερινά τα αστικά λεωφορεία, άλλο τόσο το ζητούν και οι οδηγοί που μετακινούνται κυρίως το πρωί και το βράδυ, ώρες που εργάζονται και επιστρέφουν στις οικίες τους.
Θα υπάρξει όμως βελτίωση στο μεγάλο ζήτημα του κυκλοφοριακού προβλήματος το οποίο ταλαιπωρεί τους κατοίκους; Η απάντηση είναι ξεκάθαρα, ναι. Σε ποιον βαθμό όμως; Αρκούν 13 σταθμοί και 9,6 χλμ. βασικής γραμμής για να προσφέρουν τη λύση; Η απάντηση είναι, όχι.
Ο συγκοινωνιολόγος, Γιώργος Δημαρέλος, εξηγεί στο protothema.gr ότι το Μετρό προφανώς και θα βοηθήσει στο κυκλοφοριακό, κυρίως στο κεντροανατολικό κομμάτι που θα διασχίζει ο συρμός, ωστόσο «δεν πρόκειται να δούμε μία θεαματική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίον διεξάγεται η κυκλοφορία στην πόλη».
Επισημαίνει, δε, ότι η βελτίωση που θα υπάρξει θα είναι 10-20% στην κίνηση των οχημάτων στο κεντροανατολικό κομμάτι καθώς η περιοχή επιρροής είναι περίπου 400 μέτρα από τον κάθε σταθμό και, σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, δύσκολα περπατάει κάποιος άνθρωπος πάνω από 400 μέτρα για να πάρει το Μετρό.
«Σίγουρα θα υπάρξει βελτίωση στο κομμάτι της πόλης που θα εξυπηρετεί το Μετρό και αναμένουμε, με πολύ μεγάλη αγωνία, την ολοκλήρωση της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά, καθώς τα νούμερα θα βελτιωθούν ακόμα περισσότερο» αναφέρει και τονίζει ότι «δεν θα πρέπει να επαναπαυθούμε στο γεγονός ότι, μετά από τόσα χρόνια, παραδόθηκε αυτό το έργο και θα πρέπει, ακόμα πιο εντατικά, να δουλέψουμε για τις επεκτάσεις και προς τα δυτικά έτσι ώστε να μπορέσει το Μετρό να είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα μετακίνησης. Είναι μία μεγάλη στιγμή για την πόλη η οποία ταλαιπωρήθηκε πολύ από το έργο του Μετρό και θα πρέπει να συνεχίσει για να επεκταθεί προκειμένου να βελτιωθεί περισσότερο η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη», υπογραμμίζει ο κ. Δημαρέλος.
Τα εγκαίνια του Μετρό έγιναν χθες Σάββατο, στις 12 το μεσημέρι, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.