Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Με περιορισμένα δρομολόγια και βραδυπορίες το restart – Στις 11 οι ανακοινώσεις Γεραπετρίτη

ose_apergia_xr

Εξετάζεται και η μείωση της ταχύτητας – Πιέζει η Hellenic Train να ξαναμπούν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες στις ράγες – Τι θα γίνει με τα επιβατικά βαγόνια

Προβάδισμα στις εμπορικές μεταφορές και σταδιακό άνοιγμα στις επιβατικές φαίνεται να περιλαμβάνουν τα σενάρια για το restart του ελληνικού σιδηροδρόμου μετά την τραγωδία από τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη.

Οι μεγάλες πληγές σε ανθρώπινο αλλά και επιχειρησιακό επίπεδο παραμένουν ανοικτές, ωστόσο η αδράνεια που έχει προκαλέσει το δυστύχημα έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικό κλοιό στην Hellenic Train, η οποία πιέζει για άμεση κινητοποίηση δρομολογίων προκειμένου να αποφύγει την ενεργοποίηση ρητρών από τις συμβάσεις με μεγάλους πελάτες.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ένας σημαντικός αριθμός κοντέινερ περιμένει στην Βόρεια Ελλάδα για να μετακινηθεί σε άλλες χώρες καθώς τα εμπορεύματα παραμένουν καθηλωμένα μία εβδομάδα.

Το πλαίσιο επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου αποτέλεσε αντικείμενο απανωτών συσκέψεων στο Μέγαρο Μαξίμου τα τελευταία 24ωρα ώστε να καθοριστεί ο οδικός χάρτης της επόμενης μέρας που δεν θα είναι εύκολη για κανένα.

Μια πρώτη γεύση του κυβερνητικού σχεδιασμού με εξειδίκευση των μέτρων, προβλέπεται να δώσει σήμερα στην συνέντευξη τύπου που θα παραθέσει στις 11:00 ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργος Γεραπετρίτης.

Την ισχυρή θέληση να επανεκινήσουν τα τρένα δήλωσε, εμμέσως πλην σαφώς προχθές στην ΕΡΤ και ο επικεφαλής των Ιταλικών σιδηροδρόμων κ. Μαουρίτσιο Καποτόρτο. Όπως είπε «η σιδηροδρομική κυκλοφορία θα βασιστεί στις υποδείξεις που θα λάβει η εταιρεία από το διαχειριστή υποδομής και στο χρονοδιάγραμμα που απαιτείται για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης». Επισήμανε όμως ότι η συνέχιση των δραστηριοτήτων δεν μπορεί να αγνοήσει τους πάνω από 1.200 εργαζόμενους και για το λόγο αυτό, η Hellenic Train βρίσκεται σε επαφή με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων.

Οι τελευταίοι παραμένουν μέχρι και σήμερα σε απεργιακές κινητοποιήσεις επομένως ακόμη και αν ήταν επιχειρησιακά έτοιμος ο σιδηρόδρομος, δεν θα υπήρχαν δρομολόγια.

Τις τελευταίες μέρες οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ, καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να καταστήσουν λειτουργική την διπλή γραμμή του άξονα Αθήνα –Θεσσαλονίκη όμως μέχρι στιγμής το δίκτυο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ηλεκτροκίνηση.

Οι απόψεις διίστανται για τις επιβατικές μεταφορές καθώς υπάρχουν εισηγήσεις που θέλουν τα επιβατικά τρένα να μην βιάζονται να ξεκινήσουν δρομολόγια ή ακόμη και να περιμένουν την ολοκλήρωση των εργολαβιών εκσυγχρονισμού. Δεν αποκλείεται εξαίρεση να αποτελέσει ο Προαστιακός που είναι ένα μέσο μεταφοράς που θα μπορούσε να ανοίξει πιο γρήγορα και εφόσον δοθούν στο προσωπικό οι αναγκαίες διαβεβαιώσεις για αυστηρότερο πλαίσιο λειτουργίας.

Το ισχυρό σοκ που έχει προκαλέσει στην κοινή γνώμη το πρωτοφανές συμβάν έχει κλονίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου και των εργαζομένων που απαιτούν να ενεργοποιηθούν όλες οι ασφαλιστικές δικλείδες πριν ξεκινήσει το μεταφορικό έργο.

Μελετώνται σενάρια περιορισμού δρομολογίων και βραδυπορίες όπου δεν υπάρχουν τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας ενώ αλλαγές αναμένονται και στις θέσεις ευθύνης, στους προϊσταμένους, τους κλειδούχους και τους σταθμάρχες. Ο ΟΣΕ επιδιώκει να αποκτήσει τον απόλυτο έλεγχο του δικτύου και για αυτό έχει ήδη ξεκινήσει η αναβάθμιση του Κέντρου Παρακολούθησης Κυκλοφορίας στην Καρόλου.

Παράλληλα καταβάλλεται προσπάθεια επιτάχυνσης στο χρόνο παράδοσης της επίδικης εργολαβίας 717 για την ανάταξη της σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης που προγραμματίζεται για τον Σεπτέμβριο του 2023.

Η ανάκτηση της εμπιστοσύνης θα πάρει χρόνο μέχρι να μπορέσει να καλύψει τους φόβους και τις επιφυλάξεις του κόσμου. Και θα χρειαστούν ισχυρά μέτρα ασφαλείας πριν ολοκληρωθεί η κρίσιμη εργολαβία για τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης ώστε το τρένο να γίνει ξανά μέσο επιλογής των επιβατών.

Ο πρωθυπουργός δήλωσε πρόσφατα αποφασισμένος να στηρίξει το σιδηρόδρομο και αποκάλυψε ότι έχει ζητήσει την συνδρομή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την τεχνογνωσία κρατών, ώστε να αποκτήσει η Ελλάδα σύγχρονα τρένα.

«Θα αγωνιστώ για να έχουμε πρόσθετη κοινοτική χρηματοδότηση προκειμένου να συντηρηθεί και να αναβαθμιστεί γρήγορα το υφιστάμενο δίκτυο» δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.